۳۵ سفر استانی در ۴۶ ماه

دولت یازدهم از ۲۵ دی سال ۹۲ به ترتیب به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم  و …سفر داشته است. دیدار با قشرهای مختلف مردم و صحبت در جمع آنان، دیدار با اندیشمندان، دانشجویان و نخبگان، دیدار با علما و روحانیون، دیدار با عشایر و روستاییان، شرکت در جلسه با مسئولان استانی و بازدید از طرح‌های عمرانی، کلید واژه مشترک میان همه سفرهای استانی رئیس جمهوری بوده است.

در این سفرها که معمولاً ۲ روزه بوده، در واقع دولت در حد بودجه خود و نیاز استان‌ها، مصوبات مختلفی داشته و بنا نداشته که برای دلخوش کردن مردم قول‌هایی به آنان بدهد که توان تحقق آن را نداشته باشد.

مصوبات سفرهای استانی دولت یازدهم مصوباتی روی کاغذ نیست، چرا که پس از اتمام هر سفر استانی، مصوبات این سفرها در دولت پیگیری شده و میزان پیشرفت یا مشکلات طرح‌ها و مصوبات بررسی می‌شود. نگاهی به سفرهای انجام شده از سوی رئیس‌جمهوری، معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان وزرا به تفکیک هر وزارتخانه با ذکر مقصد و تاریخ این سفرها نشان می‌دهد که دولت یازدهم توجه مناسبی به ظرفیت‌های داخلی داشته و هیچ گاه اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و رسیدگی به مسائل داخلی را کم رنگ نکرده است.

خوزستان اولویت نخست سفرهای استانی رئیس جمهور

حسن روحانی نخستین سفر استانی خود را با حضور در جمع مردم خونگرم جنوب کشور آغاز کرد و در بدو ورود به این منطقه گفت از حضور در این استان خشنود و شادمان است.او در جمع مردم اهواز، اظهارداشت: شورای عالی آب در دولت یازدهم تصمیم گرفت برای احیای کارون از سرشاخه‌های این رودخانه جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت ندهد. او افزود:برای آبادانی خرمشهر و آبادان ۲ طرح مورد نظر است که یکی پاکسازی و لایروبی اروند است. همچنین از موضوع‌ات مهم دیگر خوزستان منطقه آزاد است و دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند. البته روحانی در واکنش به ابراز احساسات مکرر مردم خونگرم خوزستان برای چند دقیقه با زبان عربی با آنان صحبت کرد و گفت: «در اینجا احساس غربت نمی‌کنم».

 اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دولت برای احیای سواحل هرمزگان

رئیس جمهوری در دومین سفر استانی خود، وارد هرمزگان شد. بازدید از مجتمع فولاد و بندر شهید رجایی، دیدار با فعالان صنعت فولاد و توسعه دریا نوردی، دیدار با علما، فضلا و طلاب شیعه و سنی، عزیمت به بندر جاسک و دیدار با مردم آن شهر، حضور در پایگاه نیروی دریایی، دیدار با ایثارگران و نیز برخی ایرانیان خارج از کشور از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به این استان بود. روحانی در جمع مردم بندرعباس گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت ایران قول داده که همه مردم به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و فرقی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد.

تأکید بر حقابه از هیرمند

روحانی در سومین سفر استانی خود، وارد سیستان و بلوچستان شد؛ استانی که مردمش بیشترین رأی را به او داده بودند.روحانی در این سفر که به دلیل موقعیت خاص استان از مهمترین سفرهای وی محسوب می‌شد، اظهار داشت: اهتمام ما به گازرسانی از منطقه ایرانشهر به سمت زاهدان و خاش خواهد بود و این گازرسانی در همین دولت یازدهم صورت خواهد گرفت. رئیس جمهوری در جمع مردم استان، گفت: دولت، استان مرزی و استراتژیک سیستان و بلوچستان را به عنوان قلب ارتباط ایران با دنیای شرق و شمال ایران و مرکزی می‌داند که مناطق مختلف شرقی و شمالی و حتی جنوبی این منطقه را به بندر مهم چابهار متصل می‌کند. او یادآور شد:از اهداف سفر ما به کشورهای افغانستان و عمان، توسعه سیستان و بلوچستان به دلیل هم‌مرز بودن با این کشورهاست بویژه در افغانستان روی حقابه این استان از هیرمند تأکید کردیم تا شاهد آبادانی دوباره هامون، جازموریان و دیگر تالاب‌های این استان باشیم.

 رسیدگی به محیط زیست اولویت سفر استانی ایلام

مقصد چهارمین سفر  «حسن روحانی» این بار ایلام بود. رئیس‌جمهوری در جریان سفر به استان ایلام از طرح جامع مدیریت پیشگیری و مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط و مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد) در استان بازدید و با حضور در مجتمع پتروشیمی ایلام، فاز نخست این مجتمع را افتتاح کرد.

روحانی در این سفر در جمع مردم ایلام اظهارداشت: در مرحله دوم یارانه به محیط زیست رسیدگی خواهیم کرد و ایلام که از ریزگردها در رنج است با تلاش ما در این استان و با کمکی که از سوی دولت عراق صورت می‌گیرد نجات خواهد یافت.ما  در این راه قدم‌های لازم را امسال و سال آینده و تا پایان عمر دولت برمی‌داریم. رئیس‌جمهوری تأکید کرد: به جنگل‌های زاگرس و ایلامی که معروف به «عروس زاگرس» است و مشکلاتی که برای آنها پیش آمده رسیدگی خواهیم کرد.

 پروژه  شهرک صنعتی پتروشیمی در خرم‌آباد

پنجمین سفر استانی  روحانی سفر به لرستان بود. رئیس‌جمهور در جمع مردم لرستان یادآور شد: پتروشیمی خرم‌آباد در حال تکمیل شدن است، در کنار تکمیل این پتروشیمی، یک شهرک صنعتی پتروشیمی نیز ساخته خواهد شد. همه سرمایه‌گذاری اولیه این شهرک را وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهند داد.روحانی همچنین از قول وزارت صنعت، معدن و تجارت، ازساخت ۲ کارخانه لاستیک خودرو و سنگبری مدرن در لرستان خبر داد.

 ساخت راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد

ششمین سفر استانی  روحانی، سفری به چهارمحال و بختیاری بود .او  در این سفر ضمن بازدید از مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء‌الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵ و فاز سوم نیز در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور با اشاره به ساخت راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد، اظهار داشت: با ساخت راه‌آهن علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود  که موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی این استان خواهد گشود.

 نقشه راه تحول در استان اردبیل

هفتمین سفر استانی روحانی به استان اردبیل بود .رئیس جمهور در این سفر از اعلام اجرای ۷۶ طرح در شورای اداری استان اردبیل همزمان با سفر دولت به این استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که ۶۷ مورد از آنها تا پایان امسال و بقیه در سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

خراسان رضوی مقصد هشتمین سفر روحانی

هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان رضوی بود.روحانی در این سفر با اشاره به اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی طرح‌های مصوب برای خراسان جنوبی و مقایسه آن با بودجه عمرانی ۱۶ میلیارد تومانی سال ۹۳ گفت: اجرای این طرح‌ها با اعتبار در نظر گرفته شده برای آن، خراسان جنوبی را متحول خواهد کرد.

 طرح راهبردی راه‌آهن قزوین – زنجان

نهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به زنجلن با پیگیری مطالبه ۲۰ ساله مردم این استان  در طرح دو خطه کردن راه‌آهن قزوین- زنجان همراه بود که رئیس جمهوری به این خواسته مردم پاسخ مثبت داد و مقرر شد تا مسیرراه‌آهن قزوین – زنجان در مدت ۳ سال یعنی تا پایان سال ۹۶ دو خطه شود و برای این موضوع اعتبارات مورد نیاز نیز در نظر گرفته شد.

 افتتاح راه‌آهن سه‌جانبه ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان

دهمین مقصد سفر استانی روحانی به گلستان در یازدهم آذر امسال بود که این سفر همراه با افتتاح راه‌آهن سه‌جانبه ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان بود. این خط راه‌آهن به عنوان کریدور ریلی شمال- جنوب از شهر «اوزن» در قزاقستان تا «قزل قایا» در مرز قزاقستان و ترکمنستان و از آن نقطه تا شهر «برکت» در ترکمنستان و از «برکت» تا «اترک» و «اینچه برون» در مرز ایران و ترکمنستان و از «اینچه برون» تا شهر «گرگان» در گلستان ساخته شد و آماده بهره‌برداری گردید. خط ریلی جدید کشورهای ترکمنستان و قزاقستان را از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد خلیج فارس متصل می‌کند. علاوه بر کشورهای مذکور، خط ریلی جدید برای کل منطقه حائز اهمیت است و حمل و ترانزیت بار را میان کشورهای منطقه تسهیل کرده و ضمن کوتاهتر شدن مسیر شمال- جنوب در حدود ۶۰۰ کیلومتر، زمان و هزینه‌های حمل بار را کاهش می‌دهد. در فاز اول راه‌اندازی این خط، ظرفیت ۲ تا ۳ میلیون تن جابه‌جایی بار در سال وجود دارد که با تکمیل زیرساخت‌ها، امکان افزایش ظرفیت سالانه تا ۱۲ میلیون تن بار نیز وجود دارد.

 اتمام عملیات ساخت۲سد

یازدهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری  به خراسان جنوبی بود.روحانی در این سفر فشرده یک روزه گفت: خراسان جنوبی به خاطر شرایط اقلیمی، به لحاظ منابع آبی در مضیقه است و دولت بنا دارد در این زمینه به استان کمک بیشتری کند. تسریع در اتمام عملیات ساخت ۲ سد سیاهو و فرخی، توسعه شبکه‌های آبخیزداری، ساخت شبکه جابه‌جایی آب در درون استان با لوله به طول ۶۰۰ کیلومتر برای کاهش تبخیر آب در هنگام انتقال و کمک به توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دولت برای کمک به غلبه بر مشکل کم‌آبی در این استان است.

خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا
هم اکنون بخوانید

 سرمایه گذاری در خطه جنوب

دوازدهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان بوشهر با قول  توسعه بندر بوشهر و ایجاد منطقه آزاد تجاری از سوی رئیس جمهور همراه بود. روحانی  با عنوان این مطلب که موارد مذکور  قبل از سفر در دولت تصویب شده و بزودی به‌صورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد،گفت:تصویب توسعه بندر بوشهر و ایجد منطقه آزاد تجاری  می‌تواند منشأ سرمایه‌گذاری در استان باشد. او همچنین وعده داد که  دو واحد نیروگاهی دیگر در کنار نیروگاه برق اتمی بوشهر ساخته خواهد شد که مقدمات و تفاهم‌های اولیه با کشور سازنده انجام شده که این نیز می‌تواند موجب ایجاد تحول در سطح استان باشد.

مسأله آب و میراث فرهنگی،۲ محور سفر اصفهان

روحانی در سیزدهمین سفر استانی خود به استان اصفهان وارد شد و گفت: اصفهان به عنوان استانی که مرکزیت فرهنگی و تمدنی دارد باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی‌اش بهره‌مند شود. همه مسئولان باید نگاه عمومی دولت که نگاه اعتدال است را اجرایی و عملیاتی کنند و امیدواریم قبل از ورود کشور به فضای انتخابات اگر مشکلی در زمینه ایجاد اعتدال در استان وجود دارد، رفع شود. وی ادامه داد:مسأله را دنبال می‌کنم و مسئولان هم چه مسئولان فرهنگی و چه استاندار باید ایجاد فضای اعتدال در این استان را دنبال کنند.

 هیأت دولت در این سفر علاوه بر تصویب ۲۸ طرح با اعتبار ۶۵۱ میلیارد تومان که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ در استان اصفهان اجرا شد، مسأله آب این استان را بررسی کرد و رئیس‌جمهوری نیز در سخنان خود وعده داد که همه اقدام‌های لازم برای تأمین آب را انجام خواهد داد. روحانی در نشست خبری خود به مسأله میراث فرهنگی در اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب موفق برخی از کشورهای دیگر می‌توان میراث فرهنگی را برای استفاده‌های دوگانه به بخش خصوصی واگذار کرد تا هم از آنها استفاده مناسب شود و هم بخش خصوصی در مرمت آنها اقدام کند. البته دولت برای مرمت آثار تاریخی اصفهان در سال‌های ۹۴ و ۹۵، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

عملیاتی شدن ۳۰پروژه عمرانی در سفر به قم

روحانی قم،پایتخت مذهبی ایران را مقصد چهاردهمین سفر استانی خود در نظر گرفت و در این سفر از اجرا و عملیاتی شدن ۳۰ پروژه مهم با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان برای توسعه استان در سال های ۹۴ و ۹۵ خبر داد.او همچنین در این سفر از طرح ها و اعتماد نو به نقل از برنامه های دیگر دولت در استان قم چون راه آهن دو خطه برقی سریع السیر تهران – قم – اصفهان با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، توسعه صحن شرقی حرم مطهر و اتمام نهایی آن در سال های ۹۴ و ۹۵، افتتاح آزادراه ۶ بانده قم – گرمسار، رساندن آب از سد مخزنی کوچری تا پایان فروردین آینده به قم، توسعه تصفیه‌خانه قم به عنوان پیشرفته ترین تصفیه‌خانه کشور و احداث بیمارستان مجهز هزار تختخوابی و نیز تسهیلاتی برای توسعه کشاورزی و سرمایه گذاری های صنعتی و احداث و تکمیل مجتمع فرهنگی قم خبر داد.

گیلان نخستین مقصد کابینه امید و تدبیر در سال ۹۴

کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر بعد از تعطیلات نوروزی ۹۴ به استان گیلان سفر کرد. رئیس‌جمهور در پانزدهمین سفر استانی خود با تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دولت برای توسعه و پیشرفت گیلان گفت: ما در زمینه راه و راه آهن و بندر تصمیمات خوبی اتخاذ کرده‌ایم و امیدواریم راه آهن رشت – قزوین تا سال آینده این طرح به بهره برداری برسد و سپس این خط از رشت به بندر انزلی و آستارا متصل شود. همچنین تکمیل آزاده راه قزوین – رشت نیز با اختصاص اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته است و اجرایی خواهد شد.

 فارس، مقصد شانزدهمین سفر هیات دولت

رئیس جمهور در جمع مردم مهمان‌نواز شیراز تاکید کرد که دولت مصمم به توسعه بیش از پیش استان فارس است. او در جریان این سفر اظهار داشت:برای اجرای ۹۲ طرح بزرگ در استان فارس، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده  شده که تمامی این طرح‌ها نیز طی سالهای ۹۴ و ۹۵ تکمیل می‌شوند.

 آذربایجان شرقی مقصد هفدهمین سفر رییس جمهور

 آذربایجان شرقی و شهر تاریخی تبریز ، مرکز تلفیق زیبای سنت‌ها و پیشرفت‌ها مقصد هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید در آخرین روزهای اردیبهشت و اولین روز های ماه خرداد شد. در سفر به تبریز رئیس جمهور فرمان آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز – مرند – بازرگان؛ آزادراه مراغه – هشترود و شهر جدید شهریار(غیردولتی) را صادر کرد.

خراسان شمالی مقصد هجدهمین سفر هیئت دولت

رییس جمهوری در این سفر با اشاره به تصمیمات خوبی که برای توسعه هر چه بیشتر و شتابان استان خراسان شمالی گرفته شده، گفت: در این سفر مجموعاً اجرای ۲۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ تصویب شد که می‌تواند به روند پیشرفت استان شتاب دهد.روحانی با اشاره به برخی از تصمیمات دولت برای توسعه استان خراسان شمالی تاکید کرد: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، احداث راه‌آهن استان خراسان شمالی و اتصال استان به راه‌آهن سراسری. اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرهای بزرگ و ایجاد ۱۲ مجتمع آبرسانی به روستاها، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد دوم پتروشیمی در استان و طرح‌هایی در زمینه برق، آموزش عالی، گردشگری و تصویب اعطای تسهیلات با نرخ سود ترجیحی از جمله طرح‌هایی است که برای رونق اقتصادی و توسعه‌ استان به تصویب رسید که امیدوارم با اجرای آنها شاهد پیشرفت استان باشیم.

 کردستان میزبان بیستمین سفر استانی رئیس‌جمهور

اجرای ۳۱ طرح و پروژه ملی طی سالهای ۹۴ و ۹۵ از جمله مصوبات استانی هیات دولت در سفر به کردستان بود.رئیس جمهور در این سفر با بیان اینکه ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است،افزود: وعده اصلی من به مردم کردستان بکارگیری همه تلاش و توانم برای از بین بردن هرگونه تبعیض بین اقلیت های دینی و قومی است.او همچنین به مردم کردستان قول داد که از مهرماه سال ۹۵تدریس رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان آغاز خواهد شد و بخش کُردی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز راه اندازی شود.

 بیست و یکمین سفر کاروان تدبیر و امید به همدان

رئیس جمهور در سفر کاروان تدبیر و امید به همدان از اجرای ۴۲ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۸۴۷ میلیارد تومان در بخش‌های حمل و نقل، سد سازی، آب و فاضلاب، تاسیسات دانشگاهی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معدن خبر داد. وی افزود: اتمام راه آهن همدان _ تهران با اعتبار ۲۷۱ میلیارد تومان، اتمام آزادراه ساوه – همدان، اتمام طرح‌های بیمارستانی و اضافه شدن حدود ۹۰۰ تخت بیمارستانی و همچنین بهره‌برداری از سدهای کلان از جمله طرح های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت این استان خواهد بود.

مازندران بیست و دومین مقصد کاروان تدبیر و امید

استان مازندران مقصد بیست‌ و دومین سفر کاروان تدبیر و امید بود. روحانی در این سفر با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای این استان در قالب طرح‌های استانی و ملی اتخاذ شده ، عنوان کرد: برای سه جاده اصلی تهران به مازندران اعتباراتی در نظر گرفته شده است که در سال ۹۴ جاده فیروزکوه، ۹۵ محور هراز و ۹۶ فاز اول جاده چالوس و اصلاحات آن که شامل ۶۰ کیلومتر است به بهره‌برداری می‌رسد.رئیس دولت با تاکید بر اینکه تجهیز ۳۵ هزار هکتار از شالیزارها در سال ۹۵ و ۹۴ نیز تحول بزرگی در کشاورزی مازندران ایجاد می‌کند، افزود: امروز در زمینه گردشگری یک طرح خوب نیز افتتاح شد و طرح‌های فراوانی با اعتباری بیش از ۲۵میلیارد تومان در اختیار استان قرار می‌گیرد.وی خاطرنشان کرد: در سفر استانی به مازندران در مجموع ۴۵ پروژه، ۹۹۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

زادگاه رئیس جمهور مقصد سفر بیست و سوم

افتتاح واحد تولید ورق گالوانیزه و رنگی در شهرستان سمنان،  شرکت پالایش نفت و گاز پیروزی در شهرستان شاهرود، شرکت مس عباس آباد در شهرستان میامی و کارخانه تولید نمک خوراکی در شهرستان گرمسار از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه های کاروان تدبیر و امید در سفر بیست  و سوم بود.بهره برداری از بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲۰ تختخوابی بهار شاهرود، درمان و آموزش پزشکی و طرح ساماندهی ورودی میدان غربی سرخه، اصلاح و بهسازی محور گرمسار – چنداب، ۲۴۷واحد مسکن مهر و مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی میامی نیز از جمله دیگر اقدامات قابل ذکر است.

اطلاعیه‌ دادستانی تهران در مورد پرونده نیلوفر بیانی
هم اکنون بخوانید

افتتاح طرح‌های فولاد زرند در سفر بیست و چهارم روحانی به کرمان

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی فجر کرمان، آلومینیوم پارس هنزا، کنستاره مس جیرفت، شرکت پارس پلیمر پلاست پایا و طرح تیتانیوم کهنوج و ۹ پروژه مهم در حوزه صنعت طرح هایی بود که رئیس جمهور در سفر به کرمان آنها را کلید زد.در سفر  استانی بیست و چهارم  روحانی همچنین افتتاح طرح گازرسانی به شهرهای بم، راین، گلباف، گلزار و مجموعه روستاها و شهر کهنوج و عملیات گازرسانی به ۴۲ روستا و مجموعه هفت باغ علوی نیز به ثمر  نشست و عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۵ روستا با جمعیت ۵ هزار و ۸۰۹ خانوار آغاز شد.

کاروان تدبیر و امید در ارومیه

روحانی و هیات همراه در سفر بیست و پنجم ۴۹ طرح و پروژه با اعتبار ۹۴۹ میلیارد تومان  را در  استان آذربایجان غربی تصویب کردند.در این سفر  دو برابر شدن گازرسانی به روستاهای این استان تا پایان سال ۹۶ نیز کلید خورد.

کلنگ زنی مرکز رادیوتراپی کرمانشاه در سفر بیست  و ششم

روحانی در سفر بیست و ششم به کرمانشاه رفت.اعضای دولت در این سفر عملیات اجرایی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی این استان را آغاز کردند. در سفر به کرمان  خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر، طرح انتقال و شبکه فرعی آبیاری ، شبکه آبیاری درجه ۲ و ۳، طرح سد لاستیکی قره سو کرمانشاه و نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی اسلام آباد غرب نیز افتتاح شد.

بیست و هفتمین سفر و افتتاح طرح های بیشمار بنیادی

افتتاح طرح فاز یک سیمان مارگون، کارخانه آجر دهدشت، طرح روغن کشی از دانه های روغنی و تصفیه روغن ، سیلوی نگهداری غلات و خشکاندن ذرت، واحد تولید مالت از جمله اقدامات دولت در سفر به کهگیلویه و بویراحمد بود.آغاز عملیات اجرایی طرح کنسانتره و گندله و آهن اسفنجی، طرح تولید اسید فرمیک و نیل گچساران و طرح تولید نیترات پتاسیم لیراب و سایت نمایشگاه بین المللی یاسوج در این سفر انجام شد.

قزوین مقصد سفر بیست وهشتم کاروان تدبیر و امید

روحانی و هیات دولت در سفر به قزوین، از تعداد ۸۱۱ طرح و پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، زیربنایی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و بهداشت و درمان، ۸۰۰ طرح را به طور کامل افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح و پروژه  را صادر کردند.با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع برای ۳  هزار و ۷۳۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی ۷۱ پروژه در سفر بیست و نهم

اعضای دولت، کرج را به عنوان مقصد سفر بیست و نهم خود انتخاب کردند.آنها در این سفر عملیات اجرایی ۷۱ پروژه و طرح در سطح استان را آغاز کردند. علاوه براین در این سفر پروژه های موردنظر با اعتبار ۳ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و  برای ۱۸ هزار و ۱۱۴ نفر اشتغال ایجاد  شد.

سی امین سفر استانی  به خراسان رضوی

روحانی  در سفر سی ام  و سی  و یکم دولت در دو بازه زمانی جداگانه به خراسان رضوی رفت. کاروان تدبیر و امید در آذرماه  و اسفندماه سال ۹۵ به این استان سفر کرد و در سفر نخست عملیات اجرایی بیمارستان ٥٤٠ تختخوابی در حاشیه شرق مشهد را در دستور کار قرار دادندو از ٨ مجتمع آبرسانی روستایی در قالب ٦٢ روستا در استان های سمنان، کرمانشاه و خراسان شمالی بهره برداری کردند.آنها در سفر بعدی بخش تکمیلی بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، طرح شرکت داروسازی طاها در شهرستان سبزوار، طرح شرکت تولیدی اسرار پویای شرق در سبزوار، استادیوم ۵ هزار نفری در شهرستان قوچان، ساختمان سد چهچهه در شهرستان کلات، و نیز افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت شهید رجایی در شهرستان مشهد  را افتتاح کردند و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد و شبکه انتقال آب و آبیاری کم‌فشار در اراضی پایاب سد فریمان را نیز به ثمر رساندند.

یزد مقصد بعد سفر سی و دوم روحانی

رییس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد، با بیان اینکه ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی و اجرایی شدن ۴۴ طرح و پروژه این استان طی سال های ۹۵ و ۹۶ اختصاص داده شده، تاکید کرد که این طرح‌ها منشا خیر و برکت برای مردم و پیشرفت و آبادانی این استان خواهد شد.روحانی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و اقدامات اتخاذ شده در دولت یازدهم در این زمینه، ادامه داد: ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه برای این طرح که تحولی بزرگ در استان در زمینه کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی بوجود خواهد آورد، اختصاص داده شد.

 بهره برداری از ۱۶طرح عمرانی و تولیدی در  سفر سی و دوم

رییس جمهور در دومین روز از سال ٩٦ در ادامه سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید، با همراهی ۱۰ تن از معاونان، وزرا و مقام های عالی رتبه کشوری به استان خراسان جنوبی سفر کرد و ۱۶ طرح عمرانی و تولیدی را که هزینه‌ای ۸۰۰ میلیارد تومانی در آن صرف شده بود به بهره برداری رساند. وی در این سفر ضمن حضور در کارخانه سیمان باقران درمیان و افتتاح این واحد صنعتی، طی مراسمی، از طریق ویدئو کنفرانس، دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١۵ طرح مهم عمرانی، تولیدی، صنعتی و زیربنایی این استان را صادر کرد.

۵ فروردین و افتتاح ۲۱ طرح در  سفر سی و سوم به کردستان

روحانی  در بدو ورود به فرودگاه سنندج و در جمع پایگاه خبریان از افتتاح ۲۱ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه در جریان سفر به استان کردستان خبر داد. بازدید، افتتاح و بهره برداری از مجتمع لاستیک بارز کردستان و مجتمع پتروشیمی کردستان از جمله اعتماد نو به نقل از برنامه های روحانی در این سفر بود.

افتتاح و آغاز عملیات عمرانی ۱۷ پروژه مهم در  سفر سی و چهارم

رییس جمهوری در سفر سی و چهارم خود  به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح صنعتی، عمرانی و تجاری به استان گیلان سفر کرد. او با حضور در شهرک صنعتی سفیدرود، مجتمع های صنعتی آرین تخته و آرین مریم که دو واحد صنعتی بزرگ تولید چوب و ورق‌آلات ام‌دی‌اف و اچ دی‌اف هستند را افتتاح کرد. رییس جمهور همچنین به بندر انزلی رفت و در آنجا طی مراسمی، همزمان با افتتاح دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی را  به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور به ثمر رساند و دستور آغاز عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر را صادر کرد. او همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه که  با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام شده بود را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ طرح و پروژه صنعتی، بندری، کشاورزی، دامداری، مخابراتی، بیمارستانی و عمرانی دیگر استان گیلان با سرمایه‌گذاری ۲هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳هزار و ششصد نفر را صادر کرد.

سی و پنجمین سفر و آخرین سفر استانی دولت یازدهم

رئیس جمهور در آخرین سفر به بوشهر رفت. در سفر روحانی به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹ و ۲٠و۲۱ پارس جنوبی، چهار طرح پتروشیمی شامل  پتروشیمی تخت جمشید پارس، فاز ۲ پتروشیمی کاویان، MEG پتروشیمی  مروارید و پلی استایرن گروه صنعتی انتخاب به بهره‌برداری رسید.با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر شد.با افتتاح طرح‌های پتروشیمی نیز در مجموع حدود دو میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران افزوده شد.

کوله بار سفرهای استانی روحانی در سال ۹۶ با وارد شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری بسته شد.سفرهایی که در آنها رئیس جمهور از دغدغه های دولت و مردم سخت گفت، از سفره هایی که با وجود درآمدهای نفتی بی شمار ۸ سال  پیش از خود، روز به روز کوچک تر شدند و امیدواری به اینکه در این دولت رونق به اقتصاد و سفره مردم باز خواهد گشت.با پایان مذاکرات هسته ای و ورود به دوران پساتحریم جنس سخنان روحانی هم به سمت اظهارات پساتحریمی برده شد. رئیس جمهور در سخنان پسابرجامی اش ، از روزهایی که با ورود مردم و بخش خصوصی به عرصه اقتصاد از یک سو و باز شدن درهای جهان به روی اقتصاد ایران باید شاهد رونق و گشایش اقتصادی در کشور بود،با مردم صحبت کرد و بازگشت روزهای شکوفایی اقتصاد کشور را نوید داد. روزهایی که با تداوم دولت تدبیر و امید در ۴ سال آتی می تواند تداوم داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا