دولت روحانی « با آزادی » به مسائل حقوق شهروندی نگاه می کند

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: دولت حسن روحانی و دولت اصلاحات عملکرد قابل قبول و موفقی در حوزه آزادی بیان و آزادی اندیشه و حقوق شهروندی داشته اند. مردم خودشان در این باره  بهتر از هرکس دیگری می توانند قضاوت کنند. اینکه توسعه و شکوفایی مطبوعات در کدام دوران شکل گرفت یا همین طور برخورد وزارت ازاطلاعات و نهادهای امنیتی در این دوران چقدر با دوران دولت های نهم و دهم که اصولگرایان حامی آن بودند چقدر تفاوت داشت.

به گزارش اعتماد نو، حسن رسولی در گفت وگو با سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکترحسن روحانی-  با اشاره به عملکرد دولت روحانی در عرصه آزادی بیان و آزادی اندیشه، گفت: یکی از مهمترین وجوه تمایز اصلاح طلبان با اصولگرایان موضوع آزادی است که منظور ما از آن به معنای عام است. آزادی اصلی است که ما آن را چون فرموده حضرت علی (ع) مبنی بر آنکه مردم در مقابل حاکمان باید بدون لکنت زبان حرف بزنند و بعد از آن امنیت جانی، مالی، حیثیتی و خانواده آنان حفظ شود، مهم تلقی می کنیم.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه گفتمان اصلاح طلبی و اعتدالی در موضوع آزادی بیان و آزادی اندیشه نسبت به گفتمان رقیب دست بسیار بالاتری دارد و از این حیث مردم خود بهترین قاضی هستند که آزادی آنان در دوران هشت ساله اصلاحات تامین شد و یا در دوران هشت ساله اصولگرایان شرایط بهتری داشت.

وی با بیان اینکه درباره رویکرد اصلاح طلبان و اعتدالیون نسبت به حفظ حقوق شهروندی، آزادی بیان و آزادی اندیشه کاملا مشخص و تعریف شده است، اعلام کرد: شاید طرح فقط دو نمونه و دو خاطره از عملکرد اصلاح طلبان و دولت آقای روحانی در این زمینه کافی باشد که رییس دولت اصلاحات در آخرین سال ریاست جمهوری خود به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه تهران رفت و بنابه دلایلی که آن زمان وجود داشت، دانشجویان از ایشان سوالات و انتقاداتی داشتند.

حمله به نویسنده کتاب آیات شیطانی در نیویورک
هم اکنون بخوانید

رسولی ادامه داد: رییس دولت اصلاحات با صبر، حوصله، روی گشاده به تمامی سوالات و انتقادات گوش دادند. آنجایی که لازم بود جواب دادند و آنجایی که انتقادات وارد بود پذیرفتند. در نهایت نیز آقای خاتمی از دانشجویان بابت اینکه انتقادات خود را با صراحت و چشم در چشم رییس جمهوری بیان کردند، تشکر کرد و ابراز امیدواری که این روند ادامه یابد و دولت بعدی بتواند شرایط بهتری را در کشور حاکم کند.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری، افزود: اما بعد از دولت اصلاحات ما شاهد بودیم و دیدیم که دولت مهرورز اصولگرایان چگونه با دانشجویان برخورد کرد وچگونه در برابر انتقادات عمل کرد. در طول هشت سال ما شاهد حجم بالای از دانشجویان ستاره دار بودیم که صرفا به عملکرد و سیاست های اشتباه دولت وقت انتقاد داشتند که بعدتر نیز خیلی از صاحب نظران و کارشناسان بر آن صحه گذاشتند.

رسولی با بیان اینکه دولت روحانی نیز عملکرد خوبی در خصوص آزادی بیان و اندیشه داشته است، اظهار کرد: هفته گذشته آقای روحانی با علم بر آنکه امکان دارد خانواده معدنچیان آسیب دیده استان گلستان در شرایط روحی مناسبی نداشته باشند و همین طور احتمال سازماندهی افراد در ظاهر قابل قبول علیه رییس جمهوری مستقر و به رغم توصیه های  استاندار گلستان، ایشان به عنوان نامزد اصلاح طلبان و رییس جمهوری مستقر به میان خانواده آسیب دیدگان رفت. برخی از همان افراد از روی احساسات و برخی به شکل سازماندهی شده به آقای روحانی اعتراض کردند و حتی این مساله را جریان رقیب در شبکه های مجازی منتشر کرد و همه دیدیم که رییس جمهوری با صبر و حوصله به درد و دل همه کارگران معدن گوش دادند. آقای روحانی با گشاده رویی با آنان همدردی کرد و مسائل آنان را پیگیری کرد.

طرح «ممنوعیت واگذاری سکه به‌صورت نامحدود» شامل چه کسانی می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

وی افزود : دولت  روحانی و دولت اصلاحات عملکرد قابل قبول و موفقی در حوزه آزادی بیان و آزادی اندیشه و حقوق شهروندی داشته اند. مردم خودشان در این باره بهتر از هرکس دیگری می توانند قضاوت کنند. اینکه توسعه و شکوفایی مطبوعات در کدام دوران شکل گرفت یا همین طور برخورد وزارت ازاطلاعات و نهادهای امنیتی در این دوران چقدر با دوران دولت های نهم و دهم که اصولگرایان حامی آن بودند چقدر تفاوت داشت.

به گفته این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، موضوع آزادی بیان و آزادی اندیشه از جمله موضوعاتی است که می توان به صورت مقایسه ای نسبت به سایر دولت ها و نامزدها ارزیابی و از آن دفاع کرد؛ کارنامه ای که اساسا رقبا در آن حرف و اعتماد نو به نقل از برنامه ی مشخصی و قابل دفاعی برای عرضه و ارائه ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا