فکر می کنند پروژه، کلید لامپ است ما می زنیم، افتتاح می شود

به گزارش اعتماد نو ، حسن روحانی صبح امروز در سالن فجر بندرعباس گفت: امروز روز بسیار عزیز و شکوهمندی برای ماست. امروز میلاد امام حسین و شب تولد حضرت عباس و همچنین روز ملی خلیج فارس و روز افتخار خودکفایی کشور در بنزین است.

او با بیان اینکه هرمزگان سرزمین ایستادگی و مقاومت است، اظهار داشت: اینجا بندر مقابله با استعمار است و این‌جا حافظ و نگهبان دروازه ایران در تنگه هرمز است. شما مردم غیوری هستید.

رییس جمهور افزود: من سال ۵۳، ۱۰ شب در اینجا سخنرانی کردم و در نوروز ۵۷ اینجا بودم. هر وقت اینجا آمدم صبوری مردانگی ایستادگی غیرت و صمیمیت را مشاهده کردم.

روحانی خطاب به حضار تصریح کرد: ما در خرداد ۹۲ باهم پیمان بستیم برای آزادی ملت ایران، پیمان بستیم تا اموال ایران را که در جاهای مختلف توقیف شده بود آزاد کرده و به ایران بازگردانیم.

او با بیان اینکه امروز فاز نخست پالایشگاه خلیج فارس افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: این پالایشگاه از افتخارات صنعت ایران است. اجزای مختلف از سال‌ها قبل خریداری شده بود ولی توقیف بود. این پالایشگاه افتتاح نمی‌شد اگر برجام نبود.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: آنهایی که می‌گویند آثار برجام را ندیدیم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببیند تجهیزات خریداری شده توقیف شده نه تنها آزاد شده بلکه نصب هم شده است. اگر قبل از برجام وسیله‌ای را با دور زدن تحریم به کشور می‌آوردیم اگر خراب بود آن خرابی بر گردن خودمان بود ولی اگر الان جنسی می‌خریم فروشنده بالای سر جنس خواهد بود تا آن جنس مشکلی نداشته باشد.

روحانی: از این فضا برای وحدت ملی استفاده کنیم و به جای دیوار، پل بسازیم + تصویر
هم اکنون بخوانید

روحانی با اشاره به برخی انتقادات ابراز داشت: مادر مسیر افتتاح و ساخت پروژه‌های مهمی که احتیاج کشور است قدم برمی‌داریم. برخی می‌گویند چرا این هفته و چرا این ایام پروژه‌ها را افتتاح می‌کنید. فکر می‌کنند پروژه، کلید لامپ است که ما آن را می‌زنیم و آن پروژه افتتاح می‌شود .

او اضافه کرد: برای این پروژه‌ها سالها تلاش شده است. ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سال ۸۶ آغاز شد اما تا سال ۹۲، فقط ۴۰ درصد آن ساخته شده بود آن کارها هم مسائلی مانند لوله کشی بودند اما اینک تجهیزات نصب شده‌اند و این پالایشگاه آماده بهره‌برداری است.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه در این مدت هر پروژه‌ای که آماده افتتاح شود به خاطر دلواپسان یک روز هم صبر نمی‌کنیم، عنوان کرد: ما فکر می‌کردیم که دلواپسان فقط برای برجام هستند نگو که آنها برای افتتاح هم دلواپس هستند.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =

دکمه بازگشت به بالا