تحلیل تاج‌زاده از آرایش سیاسی اصولگرایان

سید مصطفی تاجزاده با ارایه پیشنهادی به احمدی نژاد گفت: برای آنکه صداقت آقای احمدی نژاد روشن و میزان پایگاه مردمی او مشخص شود ، من پیشنهاد می کنم احمدی نژاد مانند خاتمی از فهرست مشخصی در انتخابات شورای شهر در شهر تهران و شهرهای بزرگ اعلام حمایت کند و از مردم بخواهند تا به آنها رای بدهند تا پس از انتخابات مشخص شود چند درصد مردم به او رای داده اند و دعوت او را پاسخ گفته اند.

به گزارش اعتماد نو ، معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: تصور من این است که احمدی‌نژاد چنین کاری را برای انتخابات شوراها انجام نمی‌دهد؛ چون او می‌داند با شکست در‌خور ‌توجهی روبه‌رو می‌شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که آیا ابراهیم رئیسی از توانایی لازم برای به‌چالش‌کشیدن روحانی و حتی مغلوب‌کردن او برخوردار است؟ بیان کرد: آقای رئیسی هنوز درباره مهم‌ترین مسائل جامعه که مسائل اقتصادی است؛ یعنی بی‌کاری، گرانی و ضرورت رونق اقتصاد ملی، هیچ سخنی جز کلی‌گویی نگفته است. همچنین او درباره مسائل منطقه‌ای و سیاست خارجی هیچ اظهارنظر مشخص و روشنی نداشته است.
او با بیان اینکه ابراهیم رئیسی فاقد سابقه درخشانی در مدیریت اجرائی است، یادآور شد: عمده فعالیت رئیسی در قوه قضائیه بوده است که نقش داوری دارد تا اداره کشور؛ بنابراین رئیسی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، کاری بسیار دشوار و حتی نشدنی پیشِ‌رو دارد تا بتواند اکثریت رأی‌دهندگان ایرانی را مجاب کند که او می‌تواند ناخدای کشتی میهن در این دریای توفانی خاورمیانه باشد.معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه رفتار و گفتار اصولگرایان بیانگر این است که شکست را از پیش پذیرفته‌اند و یک ماه مانده به انتخابات، دنبال آن هستند تا مقصران این شکست را معرفی کنند، عنوان کرد: به این ادبیات نگاه کنید؛ وقتی سعید جلیلی انصراف داد، اطرافیان او گفتند شما بیان کردید شکست سال ۹۲ به دلیل نامزدی جلیلی بود.
در این انتخابات جلیلی نیست ولی شکست‌تان را می‌خواهید به پای چه کسی بنویسید؛ یا طرفداران قالیباف به‌شدت معتقد هستند آرای او بسیار بیشتر از آقای رئیسی است و این رئیسی است که باید به نفع شهردار تهران کنار برود.
تاج‌زاده با اشاره به تحلیل انتخاباتی اصولگرایان گفت: تحلیل اصولگرایان در انتخابات پیشِ‌رو مبتنی بر این نظر است که آقای روحانی، به‌تنهایی قادر به کسب ۵۰ درصد آرا در دوره نخست انتخابات ریاست‌جمهوری نیست و در نتیجه اگر آنها با چند نامزد در انتخابات حضور یابند، می‌توانند مانع پیروزی روحانی در دور نخست انتخابات شوند و دور دوم، به دلیل آنکه او رئیس‌جمهور است، بعید است تغییر چندانی در سبد رأی او ایجاد شود و در نهایت، هر کسی با روحانی به مرحله دوم انتخابات برود، نامزد اصولگرایان می‌شود و به‌این‌ترتیب می‌توانند تجربه انتخابات سال ۸۴ را به نوعی تکرار کنند.
او تأکید کرد: ضرورت دارد اصلاح‌طلبان و همه دلسوزانی که معتقدند تداوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی در شرایط حساس کنونی منطقه، روی‌کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا و مهم‌تر از همه، بحران‌های متعددی که به سوی ملت ایران هجوم آورده، ضروری و به سود ایران است، به پیروزی او در همان مرحله نخست انتخابات کمک کنند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه افرادی مانند رئیسی توانایی ایجاد یک قطب در برابر آقای روحانی را دارند؛ اما به نظر من، توان پیروزی بر او را ندارند، ابراز کرد: حضور رئیسی انتخابات را گرم‌تر و باشکوه‌تر می‌کند؛ اما اثری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت و آقای روحانی، هم به دلیل عملکرد، هم به دلیل بحرانی‌بودن شرایط و هم به دلیل ضعف رقبا، می‌تواند پیروز قاطع انتخابات باشد.

حزب‌الله لبنان اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

 

منبع:ایران آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا