اعدام براساس میزان مواد مخدر حذف شد

به گزارش اعتماد نو ، حجت‌الاسلام نوروزی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: امروز در ادامه جلسات مربوط به حذف اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر بند ت مطرح بود. طبق این بند ساخت، تولید، توزیع و فرورش و وارد کردن مواد مخدر موضوع چهار این قانون مشروط به اینکه بالا ۵۰ کیلو گرم باشدو در ماده هشت بیشتر از یک کیلو گرم باشد، اعدام دارد که این بند به طور کلی حذف شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: در واقع مجازات اعدام فقط در مورد کسانی که در حمل مواد مباشر و از سلاح گرم استفاده می کنند و یا نقش ساماندهی، سرکردگی و سرمایه‌گذاری داشتند و یا از افراد کمتر از هجده سال  و محجورین استفاده کنند یا سابقه اعدام و حبس بیش از ۱۵ سال سال داشتند، اعدام می‌شوند و مابقی اعدام نشده و به حبس‌های بیش از ۲۵ سال و جزای نقدی یک میلیارد ریال تا ده میلیارد محکوم می‌شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این مصوبه عطف بماسبق می‌شود گفت: بله طبق قانون مجازات اگر مجازات خفیف‌تری بعدا تصویب شود، شامل حال محکومان سابق نیز می‌َ‌شود.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که طبق این مصوبه چند نفر از مجازات اعدام رهایی پیدا می‌کنند، گفت: آمار دقیقی از این امر وجود ندارد اما فکر می‌کنم حداقل شامل چهار هزار محکوم به اعدام مواد مخدر می‌شود شود.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

۲۸ نماینده در پی نحوه تعیین دستمزد کارگران به وزیر کار تذکر دادند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا