کمبود جدی نیروی انسانی در تهران

به گزارش اعتماد نو ، علیرضا کمره‌ای، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مشارکت ویژه آموزش و پرورش در کمک به حوزه سیاسی و فرمانداری تهران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، درباره حضور دانش آموزانِ واجد شرایط در این  انتخابات گفت: آموزش و پرورش تهران در حوزه تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان این رسالت را برای خود قائل است که  آنها را با مسائل سیاسی و اجتماعی آشنا کند.

وی افزود: ما موظف هستیم که به دانش‌آموزان کمک کنیم تا آگاهی و شناخت‌شان از مسائل پیرامون افزایش بیابد و اکنون، انتخابات ریاست جمهوری فرصت بسیار خوبی در اختیار ما به منظور تکمیل فرآیند یادگیری و تربیت دانش‌آموزان گذاشته است.

کمره‌ای اظهار داشت: دانش‌آموزان موضوع مشارکت را در قالب انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در دوره‌های متوسطه اول و دوم تمرین کرده‌اند، اما محیط واقعی را کمتر تجربه می‌کنند. اینک با انتخاباتی که اردیبهشت ماه در پیش است؛ این فرصت فراهم می‌شود که این عزیزان، هم وقتی به محیط اجتماعی خود می‌نگرند، درک دقیق‌تری از مسائل پیدا کنند و هم میان آموخته‌هایشان و اتفاقات پیرامون، پیوند خوبی بوجود بیاروند تا انشالله در اولین زمان برای مشارکت خود در انتخابات، بتوانند با آگاهی و شناخت مناسب پا به عرصه بگذارند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خط قرمزی برای دانش آموزان برای مشارکت در انتخابات تعیین شده است، گفت: قطعاً، عدم سوءگیری در موضوع انتخابات چه به له و چه علیه کاندیدایی معین، بعنوان خط قرمز تلقی می‌شود. طبیعتاً ما از همه همکارانی که در این زمینه دغدغه دارند، مطالبه کرده و مطالبه می‌کنیم که بدون جهت‌گیری مشخص، فقط موضوع مشارکت را برای حفظ و تقویت نظام هدف قرار بدهند تا بتوانیم با حضور دانش آموزان، یک فضای سالم و با نشاط را در انتخابات بوجود بیاوریم.

آمریکایی‌ها به وظایف خود درباره بازطراحی راکتور اراک عمل کردند
هم اکنون بخوانید

وی همچنین درباره نقل و انتقالات فرهنگیان تهران گفت: هرچند هنوز دستورالعملی مربوط به نقل و انتقالات به ادارات کل واصل نشده است، اما با این وجود منتظر هستیم  درصورتیکه این اتفاق در اردیبهشت رخ بدهد و دستورالعمل ستادی واصل شود، سریعاً آن را به مرحله اجرا در بیاوریم.

کمره ای افزود: آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به اینکه قریب به یکصدهزار ساعت حق التدریس پرداخت می‌کند، در بخش نیروی انسانی دچار کمبود جدی است و از آنجا که روند بازنشستگی نیز در شهر تهران بدلیل بالارفتن میانگین سنوات خدمت رو به افزایش است و حتی پیش بینی می‌شود در سال آینده هم حدود ۴ هزار نفر در ابتدای سال و در ضمن سال بازنشسته شوند، به کمبودهای ما افزوده خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی بیشتر در حوزه و جنسیت آقایان و عمدتاً در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای و مقاطع ابتدایی پسرانه است، گفت: اگر شرایط مشابه سنوات گذشته باشد، از میان ۴ هزار نفری که در شرف بازنشستگی هستند آن عزیزانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند به میزان ۸ ساعت همکاری خود را با آموزش و پرورش در حوزه تدریس ادامه بدهند.

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + ده =

دکمه بازگشت به بالا