احمدی‌نژاد و بقایی هر دو رد صلاحیت خواهند شد

تئوریسین اصلاحات عقیده دارد که حضور و ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات خلاف منویات رهبری نیست، این در حالی است که وی توامان معتقد است هیچ فردی از طیف احمدی نژاد یعنی خود او و بقایی تایید صلاحیت نخواهند شد و به زودی آن ها گزینه ی دیگری را به عنوان نماینده خود معرفی خواهند کرد.

به گزارش اعتماد نو ، سعید حجاریان در تحلیل ثبت نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری با وجود توصیه‌های رهبری به وی گفت: منع آقای احمدی‌نژاد برای عدم حضور در انتخابات از جانب رهبری منصوص‌العله بود. رهبری در گفتاری که در این زمینه داشتند علت را بیان کردند و آن این بود که آمدن وی باعث دوقطبی شدن انتخابات می‌شود. اکنون با حضور آقای رئیسی عملاً فضا دوقطبی شده است و دیگر آن توصیه وجهی ندارد که احمدی‌نژاد به انتخابات ورود نکند. فی‌الواقع آمدن احمدی‌نژاد فضا را از دو قطبی بودن خارج می‌کند.

این فعال سیاسی همچنین در پیش‌بینی خروجی نظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت احمدی‌نژاد و بقایی گفت: من گمان دارم که هم آقای احمدی‌نژاد و هم بقایی هر دو رد صلاحیت خواهند شد. احمدی‌نژاد نیرویی دارد که روز آخر ثبت‌نام خواهد کرد و وی قصد دارد که نقش آقای هاشمی در انتخابات ۹۲ را ایفا کند. یعنی بگوید که من را رد کردید اما رای من برای فلان آقاست. در بین اطرافیان ایشان تنها فردی که می‌تواند از شورای نگهبان اجازه عبور بگیرد آقای ثمره هاشمی است و احتمال می‌دهم که این گروه چنین نقشه و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای در سر می‌پرورانند.

پيام تشكر ميرسليم از ملت ايران براي خلق حماسه حضور در انتخابات
هم اکنون بخوانید

حجاریان درباره تاثیر حضور رئیس دولت قبل و حلقه اطرافیان وی  بر معادلات انتخاباتی اصول‌گرایان یادآورشد :اصول‌گرایان در این دوره همه تلاش‌شان را کردند که اشتقاقی میان‌شان اتفاق نیفتد، ولی با این حال عملاً به چند دسته تقسیم شدند. این امر به‌واسطه عدم کار تشکیلاتی منسجم و دراز مدت میان این طیف اتفاق افتاد و با اینکه همه آنان هم‌پیاله هستند، اما بر سر تقسیم کیک منازعه دارند و معلوم نیست که تا به کی این افتراق میان‌شان ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا