تشکیل کمیته دائمی نظارت بر عملکرد انتخابات شوراها

به گزارش اعتماد نو ، محمدجواد کولیوند در همایش دبیران اجرایی، بازرسان و مسئولان کمیته‌های حقوقی و هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، ضمن ارائه توضیحاتی درباره قوانین مربوط به برگزاری این انتخابات اعلام کرد: در این دوره موفق شدیم با کمک مجلس و وزارت کشور از برگزاری انتخابات دستی خلاص شده و این انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم.

نائب رییس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: امروز در خارج از سالن مسیر برگزاری انتخابات الکترونیک تعبیه شده است و قرار است به صورت آزمایشی رای گیری انجام شود.

نماینده مردم کرج در مجلس از تشکیل کمیته دائمی نظارت بر عملکرد انتخابات شوراها خبر داد و گفت: می‌خواهیم از این طریق نظارت بر عملکرد شوراها به صورت دائمی صورت گیرد.

او گفت: با کمک مجلس موفق شدیم بخشی از انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم و تاکنون تمام تائیدیه‌های لازم صورت گرفته است.

کولیوند افزود: با توافق‌های لازم انتخابات تمام الکترونیک در شهرهایی که دارای شوراهای ۷ و ۹ نفره هستتد، انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه قاسم میرزایی نیکو مسئولیت برگزاری انتخابات الکترونیک و بهرام پارسایی مسئولیت بازرسی انتخابات سراسر کشور را برعهده گرفته است، گفت: پس از ارائه توضیحات و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، چگونگی برگزاری انتخابات الکترونیک ارائه می شود

میرزایی نیکو با اشاره با اینکه در ۱۵۰ شهر انتخابات الکتروینک برگزار می‌شود، گفت: در هر حوزه‌ای به تناسب دو یا سه صندوق تعبیه می‌شود.

او یادوآر شد: باتوجه به عدم پذیرش شورای نگهبان درخصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات، در این ۱۵۰ شهر در بحث انتخابات شوراهای شهر، شرایط برای برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم شده است.

تحلیل مقام آمریکایی در خصوص پاسخ ایران به ترور شهید فخری‌زاده
هم اکنون بخوانید

پارسایی نیز با اشاره به ارائه توضیحات کامل ازسوی کولیوند و میرزایی و محموی شاه نشین اعلام کرد: وظیفه بازرسی و ناظران بر عهده کمیته مرکزی است که متشکل از هفت نفر از دوستان است و در هر استان نیز کمیته‌های استانی تشکیل شده که ترجیحا از میان نمایندگان مجلس تشکیل شده است.

او با اشاره به انتخاب و تعیین کمیته های شهرستان ها ادامه داد: بجز تعیین صلاحیت کاندیدا و درصورتی که احساس شود مواردی خارج از چارچوب قانون در حال انجام است، بازرسانی که تعداد آنها بیش از ۵۰۰۰ نفر در سراسر کشور است، گزارشات لازم را ارائه خواهند کرد.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا