آمریکا به دنبال تضعیف ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم است

استاندار حمص در واکنش به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی در استان حمص گفت که آمریکا تلاش می‌کند توانایی ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم را تضعیف کند.

به گزارش اعتماد نو ، طلال برازی، استاندار حمص در مصاحبه با المیادین گفت: در حمله آمریکا به فرودگاه نظامی الشعیرات در مرکز سوریه چندین تن کشته و زخمی شدند.

طلال برازی همچنین اعلام کرد که آمار اولیه تجاوز آمریکا به حمص، پنج کشته و هفت زخمی است که در میان آنها غیرنظامیان نیز هستند.

وی گفت: این پایگاه هدف قرار گرفته پشتیبان هوایی اصلی نیروهای سوری در تعقیب تروریست‌های داعش در شرق حمص بوده است.

وی گفت: آمریکا تلاش می‌کند توانایی ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم و پیگرد تروریست‌ها را تضعیف کند و این تجاوز آمریکا کاملا محکوم است.

استاندار حمص در مصاحبه با رویترز نیز گفت که از دو ساعت قبل عملیات اطفا و نجات در این پایگاه هوایی سوریه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که تلفات انسانی در این پایگاه هوایی هدف قرار گرفته زیاد نیست اما خسارات مادی وجود دارد.

وی عنوان داشت: این پایگاه هوایی هدف قرار گرفته در شرق حمص قرار دارد و پشتیبان نیروهای سوری در جنگ علیه داعش بود و نقش گسترده‌ای را در مبارزه با تروریسم و آزادسازی تدمر داشت.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که در حملات آمریکا چهار نظامی کشته شده و تقریبا پایگاه الشعیرات پس از عملیات آمریکا کاملا تخریب شده است.

 

منبع:ایسنا

ورود نهمین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به سوریه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا