رقابت های انتخاباتی منطقی باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور مردم در انتخابات باعث تحکیم نظام می شود، رقابت های انتخاباتی منطقی باشد از افرادی که از طرف بیگانگان حمایت می شوند، حمایت نکنید.

به گزارش اعتماد نو ، حجت الاسلام صدیقی دراولین نماز جمعه تهران در سال ۹۶ با تجلیل از جایگاه والای حضرت فاطمه (س) در زندگی شیعیان اظهار کرد: قرآن زیاد بخوانید با قرآن مانوس باشید و زندگی کنید. سفر می‌ر وید با قرآن سفر کنید، همه جا قرآن همراهتان باشد و به هر بهانه ای قرآن باز کنید و آیات قرآن را غذای جانتان قرار دهید.

وی در ارتباط با ضرورت توجه به مرگ نیز گفت که یاد مرگ یعنی عاقبت اندیشی  و دور اندیشی؛ لذا از یاد مرگ نباید غافل شد.

امام جمعه این هفته تهران در تفسیر سوره حمد گفت: معنای عبادت فقط خضوع نیست، خضوع بخشی از عبادت است مهم این است که انسان توجه داشته باشد که مالک خودش نیست. ما را خدا خلق کرده، لذا وجود ما اثر خداست. ما هیچ کاره ایم و همه کاره خداست. اراده خدا ما  را در برگرفته است و از همین جهت است که می گوییم ایاک نعبد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه بیرون از سنگر دشمنان موشک باران می کنند تا دین ما را غارت کنند گفت: مردم عزیز، امام زمان شما غریب است. قشون به اندازه کافی ندارد. از شما می خواهم فرزندانتان را تشویق کنید تا به حوزه علمیه بروند از هر چند فرزند یکی را به حوزه علمیه بفرستید؛ در آن صورت جامعه ما با فساد و بی اخلاقی تهدید نمی شود.

صدیقی افزود : کفار دور تا دور ما را گرفته اند حوزه های علمیه بیمارستان های اخلاقی هستند. شما در تهران برای هر مسجد حتی یک امام جماعت هم ندارید. بیایید با امام زمان بیعت کنید و  به معارف علاقه  نشان دهید.

امام جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان حکیم ،دیده بان و مرزبان هستند. مسائل مهم مملکت را هم با بصیرت خود و هم با کارشناسان دلسوز زیر نظر می گیرند و درباره آن صحبت می کنند. نظر ایشان نظر یک شخص نیست، بلکه نظر کارشناس خبره و مرجع شما است.

وی افزود: ایشان چند سال است که تیز، شیطان را رصد می کنند تشخیص دشمنان ما این بود که اگر مار ا تحریم کنند ما شکست می خوریم لذا رهبری اقتصاد مقاومتی را مدنظر  و به تولید در اقتصاد به ویژه اشتغال توجه نشان دادند.

صدیقی با اشاره به بیانات رهبری درخصوص حضور مردم همیشه درصحنه ایران گفت: مردم ما در روزهایی که باید میلیونی به خیابان بیایند آمدند و در مقابل یاوه گویی های امریکا خود را نشان دادند. در روز ۲۲ بهمن، روز قدس و روزهای خاص آمدند و اقتدارشان را نشان دادند.

وی افزود: هدف دشمن این است که القا کند مردم و نظام مشکلات غیر قابل حلی دارند و اگر تحریم ها ادامه پیداکند قدرت ایستادگی در ایران وجود ندارد . آنها میخواهند نظام را ناکارآمد نشان د هند و بگویند طی سی و چند سال گذشته این  نظام خدمت برجسته ای عرضه نکرده است.

امام جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رهبری همیشه خواستار بیان آمارها با زبان ملموس به مردم است گفت: مسئولین قدم هایی در زمینه رشد کشور برداشته اند و رهبری همیشه تاکید دارند که این اقدامات باید برای مردم ملموس باشد. ایشان در آنچه که برای مردم ملموس است مقایسه ای انجام دادند مسئله برق، جاده،پتروشیمی، توسعه دانشگاه، افزایش سدهای مخزنی، فولاد، ظرفیت بنادر و تلفن … موضوعاتی است که مردم متوجه آن می شوند.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی در ارتباط با وجود ضعف هایی در کشور نیز گفت: اسلام به ذات خودعیبی ندارد هر عیبی که هست در مسلمانی ماست. لذا راه حلش این است که مدیران متدین، انقلابی، شجاع و پرکار را در سنگر های مسئولیتی این کشور قرار داد. باید به ظرفیت هایی که داریم توجه کنیم.

صدیقی گفت: حدود ۵ میلیون دانشجو و ده میلیون دانش آموخته دانشگاهی داریم که دنبال کار هستند ما سند چشم انداز اقتصاد مقاومتی و اعتماد نو به نقل از برنامه داریم. با داشتن این اعتماد نو به نقل از برنامه ها و نیروی انسانی متعهد و منابع طبیعی نباید مشکلی داشته باشیم باید از مردم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید تعاونی هایی را برای مردم ایجاد کند. کانون و کارشناسانی را به تولیدات داخلی اختصاص دهد تولیدات داخلی ما در مقایسه با اجناس چینی بسیار با ارزش هستند، اما آنها جنس های بی ارزش را ارزان می خرند و چند برابر قیمت در کشور ما به فروش می رسانند. باید موضوعات بیمه مالیات بانگ ها و گمرک اصلاح شود تا تولید کنندگان داخلی بتوانند مقابل واردات خارجی بایستند.

امام جمعه موقت تهران در ارتباط با انتخابات پیش رو نیز اظهار کرد:  نظام ما نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است و در چارچوب دین روابط بین المللش را ایجاد میکند. مردم مسئولین خود را انتخاب میکنند واین اراده مردم است که در صحنه حاکم است؛ چرا که مردم صاحب این انقلاب هستند.

وی افزود: رهبر عزیز و مردم ما که صاحبان اصلی انقلاب هستند خواستار عفت وحجاب بانوان نماز جوانان عزت و آبروی بین المللی، دیپلماسی اثرگذاز و غیر منفعل و شجاعت کارگزارنشان هستند لذا عزت وسرمایه کشور برای ملت است.

صدیقی خاطر نشان کرد: مردم عزیز با خدا معامله کنید. دنیا بنای نفوذ در انتخابات ما را داشته و دارد. می‌خواهد کسانی انتخاب شوند که تحت نفوذ بیگانگان باشند، در قالب توسعه از استقلال کشور کم بگذارند و به معنی کامل محتاج بیگانگان باشند. شما کسانی را برای رای دادن در نظر بگیرید که توکل دارند و خط شهدا را پیگیری می‌کنند این افراد مدیران انقلابی را بر سرکار می آورند.

روایت آتش‌نشانی که معجزه‌آسا در پلاسکو زنده ماند
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: به کسانی که در معرض رای گرفتن مردم هستند می گویم که عمل به مر قانون را مدنظر قرار دهند. کسانی که می خواهند حافظان قانون باشند نباید قانون شکنی کنند. مثل ۸۸ نشود. به رای مردم تمکین کنید ببینید آرای مردم در چه بوده است و به همان تمکین کنید. رقابت ها باید منطقی باشد. باید رصد کنید اگر اشخاصی از طرف بیگانگان حمایت می شوند و پشت پرده ها دارند از آنها حمایت نکنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی را باید انتخاب کنید که توان مبارزه با فساد را داشته باشند. دنبال آفتابه  دزدها نروند و ریشه فساد را برطرف کنند. در مورد مسئله تبعیض که یکی از مسائل مهم کشوراست توجه داشته باشند و با تبعیض ها مبارزه کنند. از متن مردم باشد تا درد آنها را بفهمد اگر از قشر اشرافی باشد دیگر درد طلبه جوان یا آن راننده را نمی فهمند.

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا