مشارکت زنان در حوزه های مختلف افزایش یابد

به گزارش اعتماد نو ، شهیندخت مولاوردی عصرشنبه در نمایشگاه عکس زنان ایران دربرج میلاد، افزود: ۳۹ درصد زنان شاغل دردستگاه دولتی ازسال ٧٤ به ۲۷٫۲ درصد کاهش یافت که با توجه به رشد قابل توجه زنان در دانش، مشارکت آنان بایستی افزایش یابد.
وی ادامه داد: ١٠ درصد کابینه دولت زن هستند و در دوره دهم ازمجلس شورای اسلامی شاهد افزایش دو برابری زنان نماینده بودیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه دردهه دوم انقلاب، دهه مربوط به بعد از دوران جنگ تحمیلی شاهد ایجاد زیرساخت ها برای زنان و فراهم شدن مقدمات توجه به مسائل زنان هستیم ادامه داد: در دهه سوم بدلیل شرایط فراهم شده در دو دهه قبل، شاهد به تسخیر درآمدن دانشگاه توسط دختران بودیم و در آن زمان بیش از ٥٠ درصد ظرفیت های دانشگاهی در اختیار زنان قرار گرفت.
مولاوردی با بیان اینکه، دهه چهارم انقلاب با خیز زنان برای مشارکت در امورمختلف کشور و استفاده از توانمندی های آنان همراه بود، گفت: از اعتماد نو به نقل از برنامه سوم توسعه به بعد شاهد توجه به زنان هستیم که حاصل آن، رشد چشمگیر آموزش زنان است و این زمینه ساز مشارکت سیاسی اجتماعی و فرهنگی در سالهای بعد شده است.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب شاهد ١٤ برابر شدن تعداد دختران درمراکز آموزش عالی هستیم که سهم آنان در پزشکی ٦٠ درصد است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ٢٢ درصد زنان ایرانی فعال در بخش کشاورزی و ٢٥ درصد آنان هم در بخش صنعت فعال هستند.
مولاوردی به تغییر فضای فرهنگی اجتماعی کشور در دولت یازدهم در چارچوب سیاست های کلی خانواده اشاره کرد و گفت: راهبرد توانمندسازی همه گروه زنان و خانواده درجامعه دوستدار خانواده در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد به موازات عدالت اقتصادی و قضایی، شرایط برای نقش های زنان در خانه و جامعه مهیا شود.
مولاوردی با تاکید برحضور فعال زنان درجامعه گفت: امروز زنان ایرانی همه جا از خانه تا مزرعه، ازمجامع بین المللی تا میادین ورزشی، از هیات دولت تا کرسی دانشگاه، از حوزه نشر و تألیف تا رسانه ها و از حوزه هنرتا فرهنگ حضور دارند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه عکس مشترک خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) و معاونت امور زنان وخانواده رئیس جمهوری عصر امروزبا حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ماریا دوتسنکو نماینده مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و محمد خدادی مدیرعامل ایرنا درمحل گالری برج میلاد گشایش یافت.
این نمایشگاه که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و با محوریت زن راه اندازی شده با ۸۰ قطعه عکس از امروز به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

آخرین گزارش صندوق بین‌المللی پول / پیش بینی کاهش رشد اقتصادی جهان
هم اکنون بخوانید

 

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =

دکمه بازگشت به بالا