نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا هیچ حساب و کتاب منظمی ندارد

به گزارش اعتماد نو ،  آیت الله احمد جنتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزار می شود که نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا مصیبت است چون هیچ حساب و کتاب منظمی ندارد و صلاحیت ها درست رسیدگی نمی شود.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر وارد عرصه این انتخابات می شوند که باید سوابق آنان شناسایی شود که آیا شرایط دارند یا ندارند؟ عملکرد بسیاری نشان داده که خوب نبوده است و در برخی مواقع کارشان به دادگاه کشیده شده است.
رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت به اصل ۱۱۵ قانون اساسی دقت کنید، این اصل برای بررسی صلاحیت ها یک اصل عجیب و غریب است و ۹ شرط برای رییس جمهوری در آن پیش بینی شده است که باید احراز شود.
آیت الله جنتی افزود: یکی از این شروط بحث رجال مذهبی و سیاسی بودن است که باید بررسی شود به چه کسی رجل سیاسی و مذهبی می گویند.
وی ادامه داد همچنین در بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بحث مدیر و مدبر بودن مطرح است که در موضوع مدیر بودن باید توجه داشته باشیم که در حد مملکت باشد نه اینکه در حد یک مدرسه و اداره و در بحث مدبر بودن باید فرد بداند راه گریز از مشکلات چیست.
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: امانت و تقوا یکی دیگر از موضوعاتی است که در بررسی صلاحیت ها باید مد نظر قرار گرفته شود که تقوا باید احراز شود.

برگزیت می‌تواند روابط اقتصادی با ایران را گسترش دهد
هم اکنون بخوانید

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا