خبری از ادبیات سخیف و شعارهای بحران‌زا در این دولت نیست

به گزارش اعتماد نو ، حجت الاسلام منتجب‌نیا در نشست صمیمانه با فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که به همت انجمن اسلامی دانشجویان آن واحد برگزار گردید، با برشمردن روایاتی در باب انتقاد پذیری حاکمان، تحمل بالا را یکی از ویژگی های مهم حاکم اسلامی دانست و تاکید کرد که حکومت اسلامی و دینی دارای ویژگی های خاصی است که نمی توان هر کسی را حاکم دینی دانست.

وی با مقایسه دو رئیس جمهور دولت فعلی و دولت قبلی گفت: اعضای دولت قبل اکثرا عضو شهرداری تهران یا استانداری آذربایجان بودند و اصلاح طلبان و کارگزاران تا پایین ترین رده از سمت‌های دولتی جارو شدند. شخص آقای احمدی نژاد هم سابقه سیاسی خاصی نداشت و دارای تخصص فنی از دانشگاه علم و صنعت بود. دو سال استانداری او در آذربایجان و دوسال شهرداری او در تهران با اتهامات مالی روبرو بود. این درحالی است که آقای روحانی علیرغم میانگین سنی بالای دولت که به آن انتقاد داریم از افراد متخصص و با تجربه استفاده کرده است. ایشان تمام تلاش خود را بکار بست تا در انتخاب نیروها فراجناحی و با مشی اعتدالی عمل کند. آقای روحانی دارای مدرک دکترای حقوق و با سابقه قوی انقلابی و سیاسی هستند. ایشان اولین کسی بودند که نام امام را بر روی امام خمینی گذاشتند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به برخی شعارهای پوپولیستی دولت گذشته در داخل کشور و مطرح کردن شعارهای تنش زا در حوزه بین الملل گفت: خوشبختانه در دولت فعلی دیگر نه از ادبیات سخیف خبری هست و نه شعارهایی که کشور را با بحران روبرو کند. شعار دولت تدبیر و امید دنیای در صلح و بدون جنگ و همچنین حل مشکلات اقتصادی و بین المللی بوده است. در دولت گذشته با اینکه درآمد زیادی از فروش نفت جذب کشور شد اما مشخص نشد این درآمد کجاها خرج شد. اتفاقات ناگواری مانند اختلاس ها و پروژه های ناتمامی مانند مسکن مهر از میراث های دولت قبل بودند و آقای احمدی نژاد نیز خط قرمز خودش را کابینه دولت می دانست. اینها در حالیست که در دولت تدبیر و امید علیرغم کاهش قیمت نفت شاهد رشد اقتصادی بودیم و دولت نیز مساله حقوق های نجومی را شناسایی و با آنها برخورد کرد.

دادگاه، اتهام نجفی را قتل عمد دانست/ فرجام‌خواهی می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه با انتقاد از مصوبه مجلس در مورد حقوق مدیران دولتی آن را مایه تاسف خواند و گفت: ای کاش مجلس چنین کاری را انجام نمی داد و خودش را زیر سوال نمی برد. واضح است که اگر یک روزنه قانونی برای حقوق های آنچنانی باز شود، این روزنه کم کم تبدیل به دروازه می شود. در دولت قبل مجلس و دولت به طورکلی همسو بودند اما در دولت آقای روحانی نه مجلس قبلی با دولت همسو بود و نه این مجلس آنطور که شایسته است با دولت هماهنگ است، هرچند که از مجلس قبلی بهتر است.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز  در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد طرح مساله آشتی ملی گفت: من در مورد مساله آشتی ملی خیلی تحقیق کردم اما این موضوع تنها در حد یک ایده بود که رسانه ای کردن آن هم بواسطه اینکه نتیجه اش مشخص نیست کار درستی نبود. عده ای معتقد هستند هم اکنون ما در موضعی نیستیم که بخواهیم پیشنهاد آشتی بدهیم اما عده ای نیز با طرح آن موافق بودند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره تندروی در جریان اصلاحات گفت: یک تعدادی از اصلاح طلبان تندرو از همان زمان دولت اصلاحات وجود داشته اند که هرچه بر سر اصلاحات آمده است بخاطر تندروی این چند نفر است. پیشنهاد من همچنان این است که امور در هر دو جناح باید به عقلا داده شود و از افراطی گری پرهیز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا