لابد از اتفاقات کهریزک و کشته شدن سهراب اعرابی و ندا آقا‌سلطان ما باید عذرخواهی کنیم؟!

به گزارش اعتماد نو ، روزنامه اعتماد، مناظره حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم و محمدرضا خاتمی در دانشگاه تربیت مدرس را منتشر کرده است.

در بخشی از این مناظره به انتخابات ۸۸ پرداخته شده است. محمدرضا خاتمی می گوید:می‌گویید اصلاح‌طلبان خود را اصلاح کنند. اتفاقا ما از تجربیات گذشته درس گرفته‌ایم و بارها خود را اصلاح کرده‌ایم و نتیجه آن را شما در انتخابات ٩٢ می‌بینید.
وی با بیان اینکه هر اصلاح‌طلبی که می‌شناسم خفا و علن‌اش یکی است، گفت: هیچ کس صادق‌تر از رییس دولت اصلاحات حرف نزده که گفته همه در سال ٨٨ اشتباه کرده‌ایم. او ادامه داد: لابد از اتفاقات کهریزک و کشته شدن سهراب اعرابی و ندا آقا‌سلطان ما باید عذرخواهی کنیم..مسائل سال ٨٨ را نمی‌توان با با تبلیغات در صداوسیما حل کرد. فرضا ما دو حرف جدا می‌زنیم، خب این نشانه اختلاف است و باید با گفت‌وگو آن را حل کرد.
مصباحی‌مقدم در پاسخ به خاتمی گفت: آقای خاتمی شما به حاکمیت قانون اشاره می‌کنید اما دوستان شما در سال ٨٨ در مقابل قانون سر فرود نیاوردند. برداشت من این است که فتنه ٨٨ حاصل جر زدن‌های عده‌ای در مقابل قانون بوده است. آیا کشته‌ها و اتفاقات کهریزک با ظلمی که به نظام اسلامی شد، قابل مقایسه است؟
خاتمی با بیان اینکه شرایط جامعه ما به گونه‌ای است که امکان ورود دقیق به مساله ٨٨ نیست، گفت: ما می‌گوییم اگر حکمی لازم است، بدهید و اگر مجازاتی لازم است، انجام شود اما بالاخره یک جایی این مساله باید خاتمه پیدا کند. خاتمی هیچ‌وقت دیگر کاندیدای هیچ انتخاباتی نخواهد شد. بلکه حرف او فقط و فقط به دلیل دلسوزی است.
مصباحی‌مقدم در پاسخ گفت: ما می‌گوییم باید به اشتباه‌شان اعتراف کنند. مبنای مساله این است. اگر اصرار شود و محاکمه صورت گیرد و محصورین مجازات شوند، دوباره در جامعه بلبشویی به راه خواهد افتاد که به نفع ما نیست. همین‌طور رسانه‌های دنیا می‌گویند که حکومت کاندیدای ریاست‌جمهوری‌اش را مجازات کرده و این برای حکومت ما زشت است.
خاتمی با بیان اینکه با شناختی که از محصوران دارم می‌دانم که از هر مجازاتی که صادر شود، باکی ندارند، گفت: خوب است که این مساله یک جایی پایان یابد. اگر مجازات به صلاح نیست، می‌تواند رفع حصر صورت گیرد.
منبع:دیده بان ایران
برگزاری انتخابات ۹۶ سخت‌تر از انتخابات ۹۲ است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا