قطعا شانس پیروزی در انتخابات را دارم

به گزارش اعتماد نو ؛ غرضی می گوید پشت پرده جمنا مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی هزینه های گزافی همچون آوردن ۳ هزار نفر از سراسر کشور را می پردازد. او به این نکته هم اشاره دارد که اسامی تشکل ها و مجموعه های سیاسی اصالت ندارد و هیچ گاه نیز مردم این اسامی را بر ماهیت آن مجموعه ها منطبق ندانستند و جمنا نیز از این حقیقت مستثنی نیست.
مشروح گفتگوی نامه نیوز با نامزد دوره قبل ریاست جمهوری  را در ادامه بخوانید.

شما برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردید، مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز ۵ اسفند برگزار و نام ۲۱ نفر شخصیت سیاسی مطرح شد تا از میان آنها نامزد نهایی این مجموعه انتخاب شود شما چرا در آن جمع حضور نداشتید؟

شصت سال سابقه فعالیت من در این کشور از روز روشن تر است هیچ زمانی را نمی توان اشاره کرد که من جزء جناح چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا محسوب شده باشم.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم می گوید چتری برای نیروهای انقلابی در سراسر کشور است، پس می تواند شامل شما هم بشود، این طور نیست؟

کسانی که برای خودشان اسم می گذارند باید حوصله کنند ببینند مردم این اسم را با مُسمّا می دانند یا خیر. خود خوانده را راهی است دراز تا معلوم شود انقلابی هستند یا نیستند.

یعنی شاید اینها خودشان بگویند انقلابی هستند اما مردم این ادعا را از آنها نپذیرند؟

خودخوانده مثل احزاب جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، مشارکت، توده یا نهضت آزادی است. اینها اسامی است که بزرگان برای خود می گذارند اما اینکه این اسم در جریان طولی و عرضی جامعه جایگاه پیدا می کند تاکنون این اتفاق نیفتاده است. یعنی اسامی برای مجموعه ها انتخاب می شود اما نه اثبات و نه تثبیت می شود.

بازگشت به ارزش‌های اولیه انقلاب موجب خروج از بن‌بست‌ها خواهد شد/ انجمن‌های محلی می‌توانند پلی میان خواسته‌های مردم و دولت باشند
هم اکنون بخوانید

یعنی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را یک مجموعه ای موسمی و فصلی برای انتخابات می دانید که تثبیت نخواهد شد؟

همه این اسامی در طول سال های متمادی عمرشان بین ۳ تا ۵ سال بوده است.

و جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز از اصل مستثنی نیست؟

هیچ استثنایی نیست. این اسامی است که عزیزان بر خود می نهند با مفهوم تطبیق ندارد.

شاهد بودیم بعد از آن مراسم نامزدهای ۲۱ گانه یکی پس از دیگری دارند راه خودشان را جدا می کنند آقایان نادران، میرسلیم، فتاح، سیدرضا تقوی و جلیلی تاکنون چنین کردند چرا؟

من دلم می خواد ببینم این مجموعه را چه کس و کسانی رهبری و نامگذاری کردند. چه کسانی هزینه های مراسمی که ۳ هزار نفر جمع شوند پرداخت کردند؟

شما خودتان یک فرد اجرایی بودید فکر می کنید هزینه ۳ هزار نفر را جمع کردند کرایه سالن، رفت و برگشت، شام، ناهار، اسکان و پذیرایی چقدر شود؟

تازه بخواهند از سراسر کشور افراد را جمع کنند و به تهران بیاورند حساب هزینه اش سخت است. حالا شاید هزینه رفت و برگشت را خودشان داده باشند چون به جزئیات برگزاری مراسم دسترسی ندارم نمی توانم حساب و کتاب کنم اما اینکه اراده تشکیل این مجموعه با چه کسی بوده است را کسی نمی داند؟

شما می گویید خبر ندارید چه کسانی در پشت صحنه جبهه مردمی نیروهای انقلاب را ساماندهی کردند …

بله همین طور است.

اما ۱۰ نفرهیأت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب یعنی آقایان رحیمیان، چمران، روستا آزاد، طالب زاده، آل اسحاق، محمد مهدی، حاجی بابایی، مرندی، خسروی وفا و خانم دستجردی مشخصند و گفتند فقط استارت یک کاری را زدند تا نیروهای انقلابی را از سراسر کشور دور هم جمع کنند؟

اظهارات اشخاص شنیدنی است اما اثباتی و تثبیتی نیست اما ما نمی دانیم در این بین چه کسی پشت صحنه و چه کسانی روی صحنه هستند.

انتخاب گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات
هم اکنون بخوانید

شما در جایی گفتید سال ۹۲ آرای همه نامزدها تا سه شنبه منتهی به روز انتخابات یکسان بود، بعد از حمایت آقایان هاشمی، خاتمی، سیدحسن خمینی آرای آقای روحانی افزایش پیدا کرد و رئیس جمهور شد. با توجه به اینکه شما برای سال ۹۶ نیز اعلام کاندیداتوری کردید فکر می کنید همچنان رأی شما و رأی آقای روحانی در ابتدای رقابت انتخاباتی مساوی خواهد بود؟

در سال ۹۲ مردم می خواستند با دولت دهم فاصله بگیرند، نگران بودند که اتفاقی بیفتد و دولت آینده نیز مثل دولت گذشته باشد اما سال ۹۶ دیگر چنین وضعیت وجود ندارد و مردم عملکردها را می بینند بنابراین نامزدهایی که می آیند باید عملکرد داشته باشند و رضایت عامه را به دست بیاورند.

یعنی شانس برابر با آقای روحانی می بینید که می خواهید نامزد شوید؟

من به عنوان سیدمحمد غرضی ۶۰ سال است درباره احقاق حقوق ملی، انقلابی و اسلامی در همه حوزه ها اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجرایی حضور داشتم و حرف های خودم را براساس مبانی مدنظرم زده ام. یک نکته ای که در سال ۹۲ همه از صحبت های من پذیرفتند این بود که تورم ضایع کننده حقوق عامه است. حالا این حرف جا افتاده و همه می گویند باید با تورم مبارزه کرد. من تمام روش ها درباره اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی ناکام می دانم مطمئن هستم که باید این روش ها عوض شود بنابراین بستر اجتماعی را تشویق می کنم که بیایید به من رأی دهید چون من با این روش ها مخالفم و روش های گذشته کشور را به سرپناه منزل نرسانده بلکه در بیابان رها کرده است.

در کل شانس پیروزی برای خودتان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می بینید؟

قطعا می بینم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا