دومین رسوایی سیاسی تیم ترامپ

به گزارش اعتماد نو ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: تیمدونالد ترامپ زمان زیادی را به «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا اختصاص داده است و «جف سشنز» دادستان کل آمریکا، تازه ترین مهره مرتبط با این پرونده است.

در واقع، این تیم نمی تواند از شر این مرد خلاص شود. این کیسلیاک بود که مایکل فلین مشاور امنیت ملی ما پس از مکالمه تلفنی با او مجبور شد هنوز نیامده، برود. این کیسلیاک بود که «جرارد کوشنر» داماد ترامپ در برج پدر زنش پس از انتخابات با او دیدار کرد.

این هفته «کارتر پیج» یکی دیگر از مشاوران ترامپ که بنا به افشاگری های واشنگتن پست در طول کمپین های انتخاباتی با سفیر روسیه تماس و گفت وگو داشته است، در مصاحبه با سایت «ام اس ان بی سی» سوگند یاد کرد که هرگز با کیسلیاک خارج از کلیولند دیدار نداشته است.

مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا گفته است که منظور او درباره اظهارات ماه گذشته اش این بوده که تماس و گفت وگوی او با سفیر روسیه در جایی خارج از شهر «کلیولند» در ایالت «اوهایو» صورت نگرفته است؛ نه آن که اصلا با او تماسی نداشته است. پیج ماه گذشته در پاسخ به شایعات مربوط به تماس خود با مقامات روسیه به صراحت هرگونه تماس با مقامات روسی را چه در روسیه و چه در خارج این کشور انکار کرده بود.

و دادستان کل جف سشنز هم به نظر می رسد در مورد کیسلیاک سوگند دروغ خورده باشد. سناتور «ال فرانکن» در طول جلسات تایید کمیته قضایی سنا از سشنز سوال کرد که چه خواهد کرد اگر شواهد نشان دهد «هر کسی وابسته به مبارزات انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه در ارتباط بوده است». فرانکن در واقع با این کار از او دعوت کرده بود تا خود را تحقیقات نجات دهد.

برای کاهش تنش‌ها با آمریکا و ایران در تماس هستیم
هم اکنون بخوانید

اما سشنز به وضوح نمی خواست خود را از تحقیقات کنار بکشد. در عوض وی به عنوان دادستان آینده داوطلبانه گفت که در مبارزات انتخاباتی نقش محوری داشته و هیچ تماسی با روس ها نداشته است.

تصور این موضوع بسیار بد است که مجری قانون در کشور هنگامی که به گوشه ای کشانده شود، از گفتن حقیقت طفره رود. اما از آن بدتر این است که خودش داوطلبانه دروغ بگوید. ما اکنون می دانیم که سشنز با کیسلیاک در همایش جمهوری خواهان دیدار کرده بود – هر چند که این دیدار در کلیولند بود. او همچنین در ماه سپتامبر با سفیر در دفتر خود در مجلس سنا دیدار کرده بود؛ این زمانی بود که موضوع دخالت سفیر روسیه در مبارزات انتخاباتی آمریکا در خبرها مطرح شده بود.

سشنز ادعا می کند که او گیج شده بود.

«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس در این خصوص سوال کرده است: «روس ها با او چه کار داشتند؟»

پیش از این پلوسی استدلال کرده بود که کنگره «بیل کلینتون» رئیس جمهور سابق را به دلایل «به مراتب کمتر» استیضاح کرده بود. آیا کلینتون از سشنز بیشتر دروغ گفته بود؟

بسیار خوب! حالا می خواهید در مورد دادستان کل جف سشنز چه کاری انجام دهید؟

الف) با او به شدت برخورد شود.

ب) دادستان ویژه ای برای رسیدگی به پرونده او تعیین شود تا او در چهار سال آینده با احضاریه ها و بازجویی ها شکنجه شود.

ج) هر دو مورد.

د) به گفته های دوستان او اعتماد کرده و به او اجازه داده شود کار خود را ادامه دهد.

پوتین با علی‌اف و پاشینیان اجرای توافقات ۳ جانبه را بررسی کرد
هم اکنون بخوانید

پس از انتشار تمامی این خبرها در مورد سشنز، ترامپ روز پنجشنبه گفت به دادستان کل آمریکا اعتماد کامل دارد.

رئیس‌ جمهور آمریکا گفت به نظر وی جف سشنز داستان کل نباید خود را بر سر تحقیقات درباره روسیه مقصر بداند.

ترامپ گفت به نظر وی جف سشنز دادستان کل این کشور در اظهاراتش در کنگره این کشور حقیقت را عنوان کرد.

و به طور کلی مسئله ارتباط روسیه چه می شود؟ هکرهای روسی در طول مبارزات انتخاباتی رایانه های کمیته ملی دموکرات ها را هک کردند؛ با این حال تیم ترامپ به سمت بهبود روابط با دولت «ولادیمیر پوتین» حرکت می کند.

بنابراین ما در اینجا نیاز به انجام تحقیقات درست داریم و قطعا این تحقیقات باید در کنگره صورت گیرد. «چاک شومر» رهبر اقلیت های سنا نیز خواستار انجام تحقیقات ویژه ای شده که به نظر تقاضای معقولی می آید. ما باید بدانیم چه کسی و کجا چه چیزهایی را گفته است.

منبع:جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =

دکمه بازگشت به بالا