اظهارنظر تاجگردون درباره مصوبه مجلس برای تعیین سقف حقوق مدیران

رئیس کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که مصوبه روز چهارشنبه مجلس مبنی‌بر تعیین سقف حقوق برای مدیران مربوط به مجموع پرداختی ماهیانه به این افراد بوده است.

به گزارش اعتماد نو ، غلامرضا تاجگردون با اشاره به مصوبه مجلس در اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه که در آن پیش‌بینی شده شورای حقوق و دستمزد می‌تواند برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا ۶۰ درصد سقف حقوق تعیین‌شده (۱۴ میلیون تومان) منظور کند، اظهار کرد: سقفی که برای حقوق‌ها تعیین شده بود باعث می شد چند گروه آسیب ببینند. لذا ۳ ضریب ۳۰ درصدی برای کارهای تخصصی، کارشناسان عملیاتی و رده‌های مدیریتی در نظر گرفته شد تا به طور مثال یک کارشناس عملیاتی نفت در خارک تفاوتی با یک کارمند ستادی نفت داشته باشد. زمانی که سقف حقوق‌ها تعیین شد در مواردی یک کارشناس حقوق‌اش بیشتر از یک مدیر می‌شد. یا حقوق یک معاون کمتر از مدیرکل‌اش می‌شد.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس، سقف حقوق ۱۴ میلیون تومان پیش‌بینی شده؛ این در حالی است که یک استاد تمام دانشگاه یا مدیر عالی‌رتبه نفتی در حال حاضر ۱۴ میلیون تومان حکم دارد. ما شاهد این بودیم که در شرکت گاز ۸۰۰ نفر بازنشسته شدند. زیرا حکم‌شان بالاتر از این عدد بود. بنابراین باید استثنایی برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی، مناطق مرزی و محروم در نظر می‌گرفتیم.

رئیس کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که امکان دریافت ۶۰ درصد بیش از سقف حقوق مربوط به مجموع پرداختی ماهیانه به فرد است. در حالی که سقف تعیین شده صرفا برای حقوق افراد بوده است.

دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به موضع عضو شورای شهر یزد را ندارد
هم اکنون بخوانید

تاجگردون در بخش دیگری از اظهارات خود درباره مصوبه مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان نیز خاطرنشان کرد: بعد از این‌که کمیسیون‌های تخصصی پیشنهاد دادند ما در کمیسیون تلفیق اعتماد نو به نقل از برنامه ششم حکمی را تصویب کردیم که براساس آن طی اعتماد نو به نقل از برنامه ششم باید به گونه‌ای عمل کنیم که در پایان اعتماد نو به نقل از برنامه حقوق هر بازنشسته با شاغل همترازش بیش از ۱۰ درصد تفاوت نکند که این مصوبه با ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اصلاح شد و این تفاوت ۱۵ درصد در نظر گرفته شد.

وی افزود: اگر قرار بود کل این همسان‌سازی یکجا اجرا شود ما نیاز به ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار داشتیم. دولت در بودجه امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای این کار پیش‌بینی کرده بود که ما با همراهی دولت ۲۴۰۰ میلیارد تومان به این عدد اضافه کردیم و گفتیم اگر این اعتبار کم بود دولت اجازه دارد از تمامی ردیف‌ها از جمله اعتبار هدفمندی برای این کار هزینه کند.

وی با بیان این‌که از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها زیر ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، گفت: ما در واقع اولویت را روی حقوق‌های زیر ۲ میلیون تومان گذاشتیم و گفتیم حقوق این افراد زودتر همسان‌سازی شود. این ها کسانی هستند که یا حقوق کمتری می گیرند و یا زودتر از بقیه بازنشسته شدند.

نماینده مردم گچساران در مجلس با بیان این‌که اولویت اول در بودجه ۹۶ بازنشستگان بوده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم با احکام پیش‌بینی شده و طبق قانون فاصله بازنشستگان با شاغلین همترازشان به ۱۵ درصد برسد. ما همچنین با دولت این توافق را کرده‌ایم که شب عید حکم آنها را بزنند و این همسان‌سازی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

روحانی در حال مشورت با ارکان نظام درباره کابینه دوازدهم است
هم اکنون بخوانید

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما، چهارشنبه شب با بیان این‌که حقوق بازنشستگان متناسب با خط فقر نیست، اضافه کرد: ما مقرر کردیم که این همسان‌سازی در ۲ سال اول اعتماد نو به نقل از برنامه انجام شود و کسانی که زیر ۲ میلیون تومان دریافتی داشتند در سال ۹۶ حقوق‌شان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم از بین بردن تبعیض در مورد پرداختی به بازنشستگان و شاغلین گفت که مصوبه مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین قدم بسیار خوبی در این زمینه خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مصوبه مجلس در خصوص تعیین سقف حقوق مدیران نیز خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه افراد در برخی پست‌های مدیریتی می‌توانند تا دو برابر دریافتی داشته باشند و کسانی که در مناطق محروم و مرزی،‌ عملیاتی و واحدهای تخصصی فعالیت می‌کنند، می‌توانند تا ۶۰ درصد سقف حقوق دریافتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مجلس در خصوص سازماندهی حقوق و دستمزد نیز طرحی را تدوین کرد که در اصل کمیسیون اجتماعی مجلس باید به آن رسیدگی می‌کرد اما این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد و متاسفانه آنچه تدوین شد جامع،‌ کامل و دربر گیرنده نبود. لذا در صحن علنی مجلس مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =

دکمه بازگشت به بالا