نباید هر کسی خود را درباره موسیقی صاحب اجتهاد بداند

به گزارش اعتماد نو ، در این جلسه از ائمه جمعه برخی شهرها که در جلسه حضور داشتند، خواسته شد که سخن بگویند و امام جمعه تنکابن، یکی از این سخنرانان بود.

 

حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر – امام جمعه تنکابن – در سخنان خود از نحوه برگزاری کنسرت‌ها در غرب استان و بخصوص تنکابن اظهار نارضایتی کرد و اجرای مختلط آن‌ها را به‌نوعی خلاف شرع دانست.

سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی، به اهمیت موسیقی در کشور اشاره کرد و گفت: موسیقی بخشی از تمدن و مصرف فرهنگ ادوار بوده و خواهد ماند، اما مرز موسیقی درایران شرع و قانون است.

سیدرضا صالحی امیری که در سخنانش از واژه «اجرای صحنه‌ای» به جای «کنسرت» استفاده می‌کرد، ادامه داد: نباید هر کسی خودش را درباره موسیقی صاحب اجتهاد بداند. در کشوری که یک رهبر در آن وجود دارد، همه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم. زمین فرهنگ و ارشاد، زمین بازی سیاسیون نیست.

او همچنین اظهار کرد: مصرف موسیقی‌های زیرزمینی که زمانی ۷۰ تا ۸۰ درصد بود، امروز به میزان بسیار کمی رسیده است.

هنوز سخنرانی وزیر ارشاد به پایان نرسیده بود که امام جمعه تنکابن، با گلایه و به‌نشانه اعتراض، جلسه شورای اداری استان مازندران را ترک کرد.

از دیگر حاشیه‌های حضور وزیر ارشاد در غرب مازندران، برگزاری نشست خبری او در شهرستان نوشهر بود که به‌نظر می‌رسید، برپایی این نشست به برخی رسانه‌ها اطلاع داده نشده بود. در حالی که در پایان جلسه شورای اداری استان مازندران به پایگاه خبریان گفته شد، وزیر ارشاد نشستی با پایگاه خبریان ندارد، برخی برای ادامه افتتاح پروژه‌ها، خودرویی تدارک دیدند و به سوی محل برگزاری اعتماد نو به نقل از برنامه‌های بعدی وزیر حرکت کردند.

تذکر دهمرده به مسئولان برای برخورد قاطع با حرام خواران و دانه درشت‌ها
هم اکنون بخوانید

در ادامه‌ی این سفر، تصاویر نشست وزیر با برخی پایگاه خبریها در فضای مجازی منتشر شد، در حالی که تعدادی از پایگاه خبریان که از روزهای گذشته اعتماد نو به نقل از برنامه‌های شهرستان نوشهر وزیر را پوشش می‌دادند، از آن نشست بی‌خبر بودند.

 

منبع: جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا