آزادی بیان مانع سوءاستفاده فرصت‌طلبان می‌شود

به گزارش اعتماد نو ، ا آیت الله سید حسین موسوی تبریزی در  نشست در همایش “فرزندان انقلاب اسلامی و آشتی ملی” گفت: تلخی‌ها و گلایه‌ها زیاد است ولی می‌شود گفت در ایران حماسه‌هایی داشتیم که شیرینی‌های آن  بسیار بالا است. ناراحتی‌هایی داشتیم اما درس‌های زیادی آموختیم که اگر پیاده نکنیم مسئولیت بزرگی داریم.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از اول انقلاب می گوییم در برابر دشمن باید متحد باشیم. ما نباید فقط در برابر دشمن متحد باشیم و به عنوان انسانی که برای رشد و پیشرفت آفریده شدیم باید ترقی دائمی متصل داشته باشیم. کسی که برای گذشته غصه نخورد و برای آینده اعتماد نو به نقل از برنامه نداشته باشد فلسفه بشری را توجه نکرده است.

او با اشاره به آیاتی از سوره زمر اظهار داشت: کسانی می‌توانند این پیشرفت را داشته باشند که همه حرف ها را می‌شنوند و کم‌حوصله نیستند. کسی که حرف نمی‌شنود نمی‌تواند انتخاب کند و بهترین درک را داشته باشد. یعنی هدایت شده ها، مؤمنین و صاحبان عقل در یک ردیف قرار می گیرند و آنها کسانی هستند که حرف ها را می شنوند.

آیت الله موسوی تبریزی تأکید کرد: حتی با وجود امام از فرمایشات امام اختلاف برداشت داشتند. در جلد بیست و یکم صحیفه امام آمده است که امام می گوید «سلیقه‌های مختلف  باید باشد لیکن این نیست که با هم دشمن باشند. اگر در یک ملت اختلاف سلیقه نباشد ناقص است لیکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته شویم.»

او با اشاره به سیاست‌های تندروانه رئیس جمهوری جدید آمریکا، ادامه داد: من معتقدم امثال رییس جمهور آمریکا در میان ما کم نبوده است. آشتی ملی خوب است؛ نه به خاطرترامپ بلکه به خاطر خودمان. فرض کنید دشمن نداریم، نباید  آشتی کنیم؟

اقدام ایران اروپایی‌ها را از خواب غفلت خارج می‌کند/ باید منتظر غوغای تبلیغاتی مخالفان برجام باشیم
هم اکنون بخوانید

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی انقلاب پیشرفت کرده که جلوی اندیشه را نگرفته باشد. امروز تحمل همدیگر را نداریم که می تواند خطر باشد و حتی دشمنان ما از آن استفاده کنند.

او  گفت: امروز مملکت ما تقریبا دو قطبی شده و هیچ کس راضی نیست. دو قطبی از آنجا می آید که عده‌ای بگویند همه چیز من هستم و جز من نیست. این امر از فرصت طلبی‌های خلأ آزادی بیان پیش می آید. اگر آزادی بیان باشد فرصت طلبان نمی‌توانند سوء استفاده کنند.

آیت الله موسوی تبریزی اظهار داشت: روزهای آینده ما سرنوشت ساز است؛ دست هایی در کار است که بعضی‌ها بترسند تا دست از اصول بردارند و ما باید مراقب باشیم.

او  در پایان گفت: امیرالمؤمنین (ع) حتی پیش عثمان می رفت و می گفت این کار را نکن به ضرر کشور است. خداوند در دلهای ما آنقدر رحم بدهد که حداقل به فوت شده‌ها رحم  داشته باشیم.

 

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا