این بی نظیر است که در ساختمانی با ۱۵ طبقه، ۴ نفر کشته شود!

اعتماد نو : مجتبی شاکری اظهار داشت: با توجه به این که دستگاه های همچون دادستانی، وزارت کار، شورای تامین، شهرداری تهران و مالکان در حادثه نقش داشته اند باید قدر و سهم هر یک از این دستگاه ها در مورد حادثه پلاسکو تعیین شود.

وی گفت: شورای  شهر تهران برای بررسی حادثه پلاسکو دو کمیته تشکیل داده است تا این حادثه را هم از نظر فنی و مهندسی و هم به لحاظ ایمنی بررسی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که ساختمان پلاسکو فرسوده بود و نکات ایمنی لازم را نداشت، گفت: این حادثه علت دیگری دارد و ارتباطی به آتش نشانی ندارد.

وی ادامه داد: برای ساختمانی فرسوده است و فاقد ایمنی لازم است چه فرقی می کرد  سازمان آتش نشانی به جای ۵ دستگاه ماشین آتش نشانی از ۱۰ دستگاه استفاده می کرد.

شاکری گفت: نا ایمنی که در ساختمان وجود داشت هیچ ربطی به آتش نشان ها ندارد.

وی گفت: این بی نظیر است که در ساختمانی با ۱۵ طبقه که روزی ۴ هزار نفر در آن رفت و آمد دارند ۴ نفر کشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این افرادی که در خصوص سیاسی بودن برخورد شورا در موضوع ساختمان پلاسکو مطرح می کنند یا شورا را نمی شناسند و یا آگاه نیستند.

مجتبی شاکری ادامه داد: ما به آقای قالیباف رای دادیم و اگر ۱۰ بار دیگر هم بین محسن هاشمی رفسنجانی و آقای قالیباف رای گیری شود باز هم حتما به آقای قالیباف رای می دهیم و به محسن هاشمی رای نمی دهیم.

کمیت و کیفیت مسئله خودرو در مجلس یازدهم باید مشخص شود
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص حادثه پلاسکو اظهار داشت: من هم این طرح را به عنوان یک فوریت امضا کرده بودم اما  ما در شورای شهر مصوبه داشتیم در خصوص ساختمان پلاسکو و طبق آئین نامه نمی توانیم تا شش ماه مصوبه ای تصویب کنیم که مصوبه قبلی را نقض کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در خصوص ساختمان پلاسکو مصوبه ای داریم و دو کمیته با عضویت اعضاء شورای این موضوع را پیگیری کند و نمی توانست مصوبه ای دیگری تصویب شود به عنوان کمیته حقیقت یاب که اعضاء آن فقط ۲ نفر از اعضاء شورا هستند و ۹ نفر دیگر آن خارج از شورا است.

وی گفت: وقتی وظیفه شورای شهر نظارت است چه لزومی دارد کمیته ای تشکیل شود که اعضاء آن خارج از شورای شهر باشد.

مجتبی شاکری خاطر نشان کرد: نمی توانیم ما نظارت که حق ذاتی شورا است را به کمیته خارج از خودمان واگذار کنیم که این موضوع را فرمانداری هم رد می کند.

 

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا