در سراسر کشور مسئولیت ستاد بحران بر عهده وزارت کشور است اما در تهران این موضوع صدق نمی‌کند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: در لایحه اعتماد نو به نقل از برنامه ششم و در پیشنهاد کمیسیون تلفیق حتی یک سطر هم برای توسعه سیاسی پیش‌بینی نشده بود و این نشان دهنده بی‌توجهی به جایگاه احزاب و توسعه سیاسی است.

به گزارش اعتماد نو ،  مصطفی کواکبیان در همایش فصلی خانه احزاب، یادواره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اقتصاد مقاومتی، طی سخنانی، بیان کرد: اگر قرار است دولت لایحه جامع را تقدیم مجلس کند باید احزاب و نقش آنها در انتخابات برجسته شود و احزاب در انتخابات بیشتر دیده شوند. همچنین لازم است لایحه جامع فعالیت احزاب نیز برای ایجاد ساختاری منظم بر فعالیت احزاب تقدیم مجلس شود و همه باید رفته رفته به سمت تحزب و نقش احزاب در انتخابات پیش بروند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند از احزاب آغاز شود و احزاب باید اعتماد نو به نقل از برنامه‌های منظم و عملیاتی را در این بخش داشته باشند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با انتقاد از بی‌توجهی به نقش نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، گفت: در این کمیسیون دو نفر به عنوان نمایندگان احزاب کشوری و استانی حضور دارند اما قانون حق رأی را به آنها نداده و نمی‌توانند نقشی ایفا کنند و این قطعا با ساختار تحزب مغایرت دارد و به نوعی انحراف از حزب‌گرایی است.

کواکبیان در پایان با اشاره به موضوع حادثه پلاسکو، گفت: در سراسر کشور مسئولیت ستاد بحران بر عهده وزارت کشور است اما در تهران این موضوع صدق نمی‌کند و نتیجه این بی‌توجهی و ضعف مدیریت اتفاقی بود که در پلاسکو در حال وقوع است.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده تصادفات جاده‌ای
هم اکنون بخوانید

منبع: جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا