تا کنون به مورد مشکوکی در حادثه پلاسکو نرسیده‌ایم

وزیر اطلاعات اعلام کرد که هر نوع احتمالی درباره حادثه پلاسکو را رصد و بررسی کرده‌ایم و تا کنون به هیچ مورد مشکوکی نرسیده‌ایم.

به گزارش اعتماد نو ، وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید از محل حادثه پلاسکو در پاسخ به سوال ایسنا درباره اقدامات انجام شده از سوی وزارت اطلاعات در پی حادثه پلاسکو اظهار کرد: از همان دقایق اولیه حادثه، وزارت اطلاعات این موضوع را بررسی کرده و هر احتمال مشکوکی که در این خصوص وجود داشته باشد از سوی وزارت اطلاعات بررسی خواهد شد، اما تاکنون به هیچ مورد مشکوکی نرسیده‌ایم.

علوی با بیان اینکه بررسی‌ها در این خصوص از سوی وزارت اطلاعات ادامه دارد، در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره برخورد با شایعه پراکنان نیز گفت: در این مورد هر نهادی کار خودش را می‌کند و قطعا با این افراد نیز برخورد خواهد شد.

علوی درباره علت وقوع این حادثه نیز گفت: در حال حاضر ما نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر قطعی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا وقوع انفجار در طبقات فوقانی این ساختمان مشکوک بوده یا خیر، گفت: انفجارها ناشی از مواد منفجره نبوده، اما با توجه به اینکه این ساختمان گاز کشی نداشته، از چراغ‌های نفت سوز و گاز سوز برای گرما و پخت و پز استفاده می‌کردند و ما در حال بررسی ابعاد این موضوع هستیم.

علوی با بیان اینکه این اتفاق، اتفاق تلخ و ناگواری بوده و من از دست دادن آتش‌نشانان جان بر کف و شهادت‌شان را به مردم شهیدپرور کشورمان، آقا امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مسئولان و مخصوصا خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای مصدومان نیز آرزوی شفای کامل دارم.

پاسخ به شایعه انفجار پلاسکو
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه طبیعتا هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد حتی اگر جنبه امنیتی نداشته باشد، احتمالات امنیتی آن از سوی وزارت اطلاعات رصد می‌شود، اظهار کرد: ما جنبه‌های مختلف این حادثه را مورد مطالعه و قرائن را مد نظر قرار می‌دهیم و اگر برسیم به اینکه یک اراده تروریستی در وقوع اتفاقی در کشور نقش داشته، حتما درباره آن تدبیر می‌کنیم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

علوی با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد: در مورد این حادثه نیز از همان دقایق نخست روز پنج‌شنبه که آتش روزی رخ داد ما لحظه به لحظه این جریان را رصد کرده و از جزئیات حادثه باخبر بودیم. عوامل ما نیز در محل حضور داشته و تمام مراحل و علائم را مدنظر قرار دادیم، اما تا الان به هیچ موردی که دلالت کند اراده‌ای تروریستی در وقوع این حادثه نقش داشته و با هدف خاصی انجام شده است، برخورد نکرده‌ایم و هنوز هیچ موردی را در این زمینه شاهد نبوده‌ایم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: البته این موضوع به این معنا نیست که ما قضیه را تمام شده بدانیم و مطالعات خود را در این زمینه انجام خواهیم داد، اما همانطور که گفتم علی‌رغم اینکه در این زمینه اشرافیت کامل داریم، اما تا کنون به هیچ موردی در این خصوص برنخورده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره برخورد با شایعه پراکنان گفت: شایعه‌پراکنی با کامل تاسف در جامعه ما وجود دارد و افراد نیز شایعاتی را مطرح می‌کنند که به سلامت و بهداشت جامعه آسیب می‌زند و مردم را دچار دغدغه‌هایی می‌کند. این حرکت از نظر اخلاقی صحیح نیست. مخصوصا در مورد این حادثه که یک بعد ملی و حتی فراملی پیدا کرده و همگان درباره آن ابراز همدردی می‌کنند. عده‌ای به جای اینکه در جهت کمک به این موضوع و اقدام مدبرانه حرکت کنند، اقدامات دیگری انجام می‌دهند.

دولت تصدی فعالیت‌های اقتصادی را به مردم واگذار کند
هم اکنون بخوانید

علوی ادامه داد: در حال حاضر نیز شبانه‌روز عوامل مسئول در حال تلاش و آواربرداری هستند و حتی در شرایطی که احتمال داده شد افرادی در زیر آوار زنده باشند، امدادگران جان خود را به خطر انداخته و از چند جهت اقدام به حفر تونل کردند. حال در این شرایط عده‌ای با دروغ و شایعه ذهن مردم را مشوش می‌کنند.

بهره‌برداری سیاسی از حادثه “پلاسکو” و” قطار “صورت نازیبایی دارد

وزیر اطلاعات با اشاره به شایعات منتشر شده پیرامون این حادثه و حادثه برخورد دو قطار، خاطرنشان کرد: متاسفانه‌ در این حادثه و حادثه قطار، عده‌ای آمدند و اقدام به بهره‌برداری سیاسی نامعقول از این قضایا کردند که صورت نازیبایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براینکه باید از تکرار حوادث این‌چنینی جلوگیری شود، گفت: ما ساختمان‌های زیادی داریم که ممکن است این اتفاقات در آن رخ دهد. باید به دنبال پیشگیری باشیم و اخلاق و ادب نیز حکم می‌کند در این زمینه تلاش کرده و از انتشار شایعات جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا