تولید نخستین تایر سبز در کشور در آستانه روز هوای پاک

اعتماد نو : سید محمد حسین زینلی در آستانه روز هوای پاک اظهار داشت: شرکت کویر تایر برای نخستین بار در کشور با استفاده از مهندسی معکوس و نرم افزارهای شبیه‌ساز پیشرفته اقدام به طراحی و تولید تایر سبز(Green Tire ) نموده است.

وی گفت: سالانه حدود ۱۶ میلیون حلقه لاستیک در داخل کشور تولید و حدود ۶ میلیون حلقه لاستیک هم از خارج کشور وارد می‌شود و بدین ترتیب حدود ۲۲ میلیون حلقه تایر با سایز‌های مختلف در کشور مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویر تایر با اشاره به این که تایرها در دنیا بر اساس مقاومت، ایمنی و میزان آسیب به محیط زیست ارزیابی می گردند، گفت: موادی که در تایر مصرف می‌شود بر اساس نوع تکنولوژی‌ها متفاوت است. برای ساخت تایر بیش از هفتاد نوع مواد در یک فرایند پیچیده با یکدیگر مخلوط می شوند . در فرآیند تولید شرکت کویرتایر، ایمنی تایر مهمترین پارامتر محسوب می‌شود لذا با استفاده از دانش و تجهیزات پیشرفته کلیه مراحل با بالاترین استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که بر اساس مطالعات صورت گرفته بین ۵ تا ۱۵ درصد انرژی خودرو صرف خنثی کردن مقاومت غلتشی تایر می‌شود خاطرنشان کرد: تایر سبز تولیدی شرکت کویر تایر دستاوردی بسیار مهم برای کشور است چرا که این تایر با تکنولوژی ساخت خود می تواند در میزان مصرف سوخت خودروها به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کند.

زینلی افزود: تایر سبز ۱۰ درصد وزن کمتر، ۲٫۵ درصد مصرف سوخت پایین‌تر، ۱۲ تا ۱۶ درصد مقاومت غلتشی کمتر و ۲۰ درصد فرسایش کمتر یا به مفهوم دیگر طول عمر بیشتری نسبت به سایر تایرها دارد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر تصریح کرد: با توجه به این که حدود ۶۰ درصد از مواد اولیه ساخت تایر از خارج از کشور وارد می‌شود ، تایر سبز با قابلیت های استثنایی خود همچون طول عمر بیشتر و کاهش آلاینده های زیست محیطی می تواند ضمن صرفه جویی ارزی  به اقتصاد کلان کشور کمک شایانی نماید.

وی در ادامه به مسئولیت پذیری کویرتایر در زمینه مسایل اجتماعی اشاره کرد و گفت: کویرتایر فرزند کویر است لذا در کنار تولید محصولات دوست دار محیط زیست همچون تایر سبز ، خود را ملزم به حمایت و حفاظت از جان انسانها و حیوانات این زیست بوم میداند .

زینلی ادامه داد :کویر این گنج ارزشمند که مهد آرامش است در کنار زیبایی بی نظیرش؛ شب ها مرز بین مرگ و زندگی است . تعداد قابل توجه تصادفات و تلفات جاده‌ای بین خودروها و حیوانات کویری همچون شتر، نگران کننده و بحرانی است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وزیر بهداشت وارد جاسک شد
هم اکنون بخوانید

وی افزود: کویر تایر در نظر دارد برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای میان حیوانات و خودروهایی که از جاده های کویری عبور می‌کنند احشامی همچون شتر را به شبرنگ مجهز نماید و اینگونه از جان هموطنان و حیوانات کویری حفاظت نماید تا شاید آرامش کویر پایدار باقی بماند.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا