کاشان در انقلاب نقش موثری داشت

امید وارنا : حجت الاسلام و المسلمین «رسول منتجب نیا» به نقش موثر مردم کاشان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید به ظرفیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کاشان بیشتر توجه شود.

 

منتجب نیا سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی، نمایندگی امام خمینی و ریاست سازمان عقیدتی سیاسی شهربانی کل کشور، مشاور رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، قائم‌مقام ستاد قرارگاه خاتم و ستاد کل پدافند، نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی ایران در انجمن اسلامی معلمان و سه دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

 

او در این گفتگو به سخنرانی پیش از انقلابش در کاشان اشاره کرد و گفت: سال ۵۶ قرار بود ماموران شاه مرا در خیابانهای خمین ترور کنند. از این شهر به سمت قم  فرار کردم تا در مکانی پنهان شوم. مرحوم فاکر مرا در خیابان قم دید و گفت شما را از آسمان می خواستم در زمین ظاهر شده ای. گفتم برای چه کاری؟ گفت در مسجد بزرگ کاشان برای شهدا مراسم گرفته ایم و به یک سخنرانی انقلابی نیاز داریم و شما باید به کاشان بروی. گفتم محکوم به اعدامم و ماموران دنبال من هستند. ایشان گفت آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب. گفت برو و به خدا توکل کن.

 

منتجب نیا ادامه داد: با توکل به خدا به کاشان آمدم. با لباس مبدل وارد مجلس شدم، آنجا لباس پوشیدم، به منبر رفتم و دوباره با لباس مبدل مرا به قم آوردند. هنوز آیه ای را که در آن منبر خواندم و شعارهایی را که مردم دادند به خاطر دارم.

آیت الله مجتهد شبستری از پیشگامان انقلاب اسلامی بود
هم اکنون بخوانید

 

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز به ظرفیتهای کاشان اشاره کرد و گفت:  کاشان یکی از شهرهای اصیل و قدیمی کشور و مهد علم و دانش و مهد عقیده و باورهای مذهبی است. علما و عرفا و فقهای بزرگی از این شهر برخواسته است. آنها در انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند. این شهر ظرفیت بالایی دارد؛ اما از این ظرفیت در سالهای اخیر کمتر استفاده شده است. باید به ظرفیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کاشان بیشتر توجه شود. یکی از پتانسیلهای بزرگ کاشان نزدیکی آن به حوزه علمیه قم است که می تواند عامل رشد و ترقی این شهر باشد. کویر بودن کاشان بر استقامت و پایداری مردم آن می افزاید.امیدوارم مسئولان بیشتر به این شهر توجه کنند.

منبع: مشکات آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا