مجلس برای فرآیندهای تولیدی و خدماتی محصولات کشاورزی معافیت مالیاتی درنظر گرفت

به گزارش اعتماد نو ،  نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس که به ادامه بررسی جزییات لایحه اعتماد نو به نقل از برنامه ششم اختصاص داشت، بند الحاقی به ماده ۴۳ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر این اساس، فرآیندهای تولیدی و خدماتی پیش از تولید نهایی محصولات کشاورزی فرآوری نشده بخش کشاورزی مذکور در بند ب ماده یک قانون تجمیع وظایف بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی که مشمول معافیت از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیستند با نرخ صفر محاسبه شود.

این بند با  با ۱۶۰ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

در مصوبه دیگر مجلس در بند ژ ماده ۴۵ لایحه اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه، دولت موظف است تا پایان سال اول اعتماد نو به نقل از برنامه طرح الگوی کشت را برای تمامی نقاط کشور تعریف کند و طی سال‌های اعتماد نو به نقل از برنامه ششم به مورد اجرا گذارد. وزارت نیرو موظف است تخصیص آب را مطابق طرح الگوی کشت در اختیارکشاورزان قرار دهد.

این بند با  ۱۸۸ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس با تصویب بند ب ماده ۴۶ لایحه اعتماد نو به نقل از برنامه ششم نیز مقرر کردند عوارض حاصل از چشمه‌های آب معدنی و درمانی در محدوده شهرهایی که ظرفیت توسعه گردشگری دارند، با طی مراحل قانونی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان منطقه قرار گیرد. منابع حاصله متناسب با دریافت عوارض که به پیشنهاد شورای اسلامی شهر به تصویب شورای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌رسد، با تصویب کمیته اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شهرستان صرف زیرساخت‌های گردشگری همان منطقه می‌شود.

تکلیف وزارت نفت برای نحوه دریافت مابه التفاوت بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی
هم اکنون بخوانید

این بند نیز با ۱۶۲ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر به تصویب رسید.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا