شوراى نگهبان اعلام کند بانوان مى‌توانند مصداق رجل سیاسى مذهبى باشند یا خیر؟

اعتماد نو : محمدجواد حق‌شناس در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به مصاحبه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پیرامون کاندیداتوری بانوان و ثبت‌نام در انتخابات نوشت:

«شایسته است، نهاد نظارتى شوراى نگهبان به جاى دوپهلو سخن گفتن و طفره رفتن از پاسخگویی و برخورد غیرشفاف به صراحت اعلام کند که آیا از منظر حضرات شوراى نگهبان بانوان می‌توانند مصداق رجل سیاسى مذهبى باشند یا خیر؟

چرا جناب کدخدایى از پاسخگویى طفره رفته و به‌جاى پاسخ روشن و بى‌پرده به پرسش پایگاه خبری، فرموده‌اند که بانوان می‌توانند ثبت نام کنند!!، آیا زنان نخبه و شایسته میهن منتظر فرمایش ایشان بودند که اجازه ثبت نام بدهند تا بروند اجراى دستور کنند!؟!؟

آیا جناب کدخدایى بر این باورند که زنان کشور اینقدر بیکار تشریف دارند که کار عبث و بیهوده انجام دهند یا آرزومند ثبت نام خود در زمره کاندیداهاى ریاست جمهورى هستند؟

آیا در این ۴ دهه فرصتى براى ایشان و ١١ همکارشان دست نداده تا پاسخى براى این پرسش مهم فراهم آورند؟

آیا می‌توان از این موضوع مهم به سادگى گذشت و در میان بانوان مدیر، مدبر و کارآمد یک نفر را هم مصداق رجل سیاسى قلمداد نکرد؟

جناب سخنگو باید، یادمان باشد پاسخگویى، شفافیت و راستگویى تنها راه نجات است.

همانگونه که پیامبر اعظم و نبى مکرم فرمودند: النجات فی الصدق

گفتنی است کدخدایى در این راستا بیان کرده است، بار‌ها این سوال شده و بنده عرض کردم ثبت نام و ورود به این عرصه برای کسی ممنوع نیست (اصل ثبت نام) قانون اساسی مشخصا بررسی صلاحیت‌ها را یکی از وظایف شورای نگهبان قرار داده است. آنچه در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌شود نظر شورای نگهبان است و در ادوار گذشته هم دیدیم و در جواب اینکه آیا خانم‌ها جزء رجل سیاسی و مذهبی محسوب می‌شوند یا خیر؟ بیان کرده است؛ ما بحث رسمی در این زمینه نداشتیم که بخواهیم نتایج آن را اعلام کنیم. اما اگر به نتیجه‌ای رسیدیم که بخواهیم در این جهت تصمیمی بگیریم باید تفسیری توسط شورای نگهبان نسبت به اصل ۱۱۵ انجام شود که آن را اعلام می‌کنیم. تا الان ما تفسیر رسمی نسبت به این امر نداشتیم.

ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های دو کشور/ تاکید بر ضرورت همکاری و مشورت کشورهای منطقه برای مقابله با تندروی و خشونت/ چالش اساسی منطقه نظامی‌گری برخی کشورها و رژیم صهیونیستی است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سه =

دکمه بازگشت به بالا