دنیا از امنیت ایران متعجب است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: راه توسعه واقعی و ماندگار قابل صدور، تکیه بر توان مردم است.

به گزارش اتماد نو ،  آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار استاندار و جمعی از مدیران و مسؤولان بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی استان کرمان، تحت عنوان «اعضای ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» با ابراز رضایت از گزارش‌های مسؤولان بخش‌های مختلف، گفت: امام راحل براساس تعالیم مکتب اسلام و مذهب اهل بیت در همه مراحل زندگی، مبارزه و انقلاب، بر مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید می‌کردند.

وی، با ارائه تحلیلی تاریخی از روند پیروزی انقلاب و گذر از توطئه‌های سال‌های اولیه، مانند شورش‌های کور، تجزیه طلبی و جنگ، گفت: در همه مراحل با تکیه بر مردم از گردنه‌های سخت عبور کردیم و به گونه‌ای شد که الان دنیا تعجب می‌کند و صراحتاً هم می‌گویند که راز امنیت ستودنی ایران در منطقه کاملاً آلوده به نا امنی چیست؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به مقطع تدوین سیاست‌های کلی و دستور رهبری برای اصلاح اصل ۴۴ اشاره کرد و گفت: سیاست‌های بسیار مناسبی برای سپردن کارها به مردم تدوین شد که متأسفانه در اجرا به دست دولتی افتاد که صراحتاً اعلام می‌کرد هیچ اعتقادی به این مسایل ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح دستورات رهبری برای واگذاری امور به مردم و قطع وابستگی کشور به نفت، گفت: رهبری بر اجرای فوری آن سیاست‌ها تأکید می‌کردند که وقتی در مجمع بحث کردیم، گزارشی خدمت ایشان دادیم که برای تأثیرگذاری بهتر آن است که کارها به تدریج انجام شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ستودن افکار و عملکرد استاندار کرمان، به طرح‌های بسیار خوب در مناطق محروم استان مخصوصاً قلعه گنج اشاره کرد و گفت: اگر گزارش جامع و میدانی از تأثیرگذاری این طرح‌ها برای مردم و مسؤولان کشور تهیه و منتشر شود، بسیاری از استان‌های کشور از این الگو استفاده خواهند کرد.

از ادبیات فاخر در مجلس استفاده شود
هم اکنون بخوانید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر ظرفیت‌های هر یک از مناطق استان کرمان، به قابلیت منطقه شهداد برای تأسیس نیروگاه برق و استفاده از انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: از مدت‌ها قبل طرحی برای احداث نیروگاه در منطقه شهداد به دستم رسید که به چند کارشناس خبره دادم و هر کدام آنها تأیید کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «کارها را باید مردم انجام دهند»، گفت: راه توسعه واقعی و ماندگار قابل صدور، تکیه بر توان مردم است.

وی با ابراز رضایت از اقدام دولت برای افزایش اختیارات استانداران، گفت: بسیاری از استانداران، طرح‌های مناسبی دارند که دولت می‌تواند با رفع موانع و جلوگیری از کارشکنی‌های سیاسی، مسیر حرکت کشور به سوی پیشرفت همه جانبه و ایجاد اشتغال را هموار نماید.

منبع: جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا