علاقه‌ای ندارم به خاطر دیگران به جهنم بروم

به گزارش اعتماد نو ، جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر ماده ۱۵۷ گفت: هم اکنون این نگرانی وجود دارد که با تأسی به ماده ۱۵۷ و رفع ابهام، برخی اوقات اقدام به اصلاح، تکمیل و… می‌کنیم که در قالب رفع ابهام نمی‌گنجد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان قسم خورده‌اند لذا در جایی که ابهام نیست نباید اصلاح را در قالب رفع ابهام ذکر کرد، افزود: متأسفانه از قِبَل رفع ابهام پی در پی حیثیت مجلس شورای اسلامی کمی زیر سوال می‌رود.

لاریجانی در پاسخ به اخطار محبی‌نیا گفت: هیچ علاقه‌ای ندارم به خاطر دیگران به جهنم بروم. نمایندگان قسم خورده‌اند که آیین‌نامه را اجرا کنند ولی گاهی برداشت‌ها متفاوت می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال با استناد به بند (۱۵۷) واقعا اگر در جایی ابهام وجود داشته باشد، رئیس مجلس می‌تواند‌‌ همان جا اصلاح کند ولی برای ارجاع باید با رأی مجلس این مهم انجام شود.

او با اشاره به اینکه در متن بررسی اعتماد نو به نقل از برنامه مشکلی وجود دارد که آن قسمت اصلاح نشده است، افزود: خوشبختانه این مشکل دربررسی بودجه وجود ندارد زیرا مسیر بررسی ذکر نشده و می‌توان به بندهای ۱۵۳ و ۱۵۴ برگشت اما در اعتماد نو به نقل از برنامه مسیر بررسی کاملاً ذکر شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه در آیین‌نامه ذکر شده چنانچه اصل ماده رأی نیاورد موضوع برای رسیدگی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شود، اظهار کرد: در این میان در ماده ۱۵۶ مطلب دیگری ذکر شده بنابراین صرفا با موادی مانند ۱۸۵ و ۱۸۲ نمی‌توان قانون اعتماد نو به نقل از برنامه تصویب کرد لذا باید به کل آیین‌نامه توجه شود.

جریان طبیعی سینما بدون بودجه دولتی هم ادامه پیدا می‌کند/ منافع افراد سودجو در سینما مانعی برای شفافیت است
هم اکنون بخوانید

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواد قانونی در بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود، گفت: بخشی معارض هستند که باید کنار گذاشته شوند و بخش دیگری پایه موادی مانند ۱۸۴ و ۱۸۵ است که حتما باید اجرایی شود و در این میان بخشی از مواد نیز معارض نیست لذا زمانی که نیاز است باید به آن‌ها رجوع شود.

او ادامه داد: ماده ۱۵۶ نیز از این دست مواد قانون است که در آنجا گفته شده ارجاع طرح یا لایحه یا موادی از جلسه علنی به کمیسیون به جز آنچه در این آیین‌نامه به طور صریح آمده است به پیشنهاد رئیس مجلس به تصویب مجلس برسد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: قبول دارم نباید خیلی از این مواد استفاده شود. این را گفتم که منطق ما را بدانید که ما خارج از دین نشده‌ایم و شهادتینمان را هم گفته‌ایم.

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا