پیش‌بینی دیلی‌میل از ۲۰۱۷؛ وقوع کودتا در عربستان و پایان سلطه آمریکا در منطقه

روزنامه انگلیسی “دیلی میل” برجسته‌ترین پیش‌بینی‌های خود برای سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بارزترین این پیش‌بینی‌ها وقوع “کودتا” در عربستان است.

به گزارش اعتماد نو ، شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از دیلی میل نوشت، دهه‌ها از سرکوب‌گری و زیاده‌روی در هزینه‌ها و فساد باعث بیرون راندن خاندان حاکم در عربستان خواهد شد.

این روزنامه پیش‌بینی کرد که کودتایی علیه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به وقوع بپیوندد.

دیلی میل گزارش داد، عربستان بهای مداخله در سوریه و جنگ‌های داخلی در یمن را خواهد پرداخت و احتمال می‌رود که جایگزین ملک سلمان، محمد بن نایف، ولیعهد عربستان شود که رابطه‌های بلندمدتی با واشنگتن دارد.

در همین حال، عربستان امروز دومین سالگرد به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز را جشن می‌گیرد.

همزمان، محمد بن نایف به مناسبت دومین سالگرد به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز گفت که پادشاه “بسیار برای وحدت کشورهای عربی و تحکیم همبستگی اسلامی در سایه چالش‌های بزرگی که جهان عرب و اسلامی با آن مواجه هستند، تلاش کرده است و با تلاش‌های «مخلصانه‌اش» پیوندهای برادری و زمینه‌های همکاری مشترک میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مستحکم کرده است.”

روزنامه دیلی میل در ادامه پیش‌بینی‌هایش نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از دولت پکن انتقام بگیرد و این کار را از طریق مخالفت با هزینه‌های گمرکی بر واردات چینی انجام دهد و در پاسخ به این امر، چین سندهای خزانه‌داری آمریکا را از بین ببرد و در عین حال، امکان وقوع رویارویی نظامی در دریای چین جنوبی افزایش می‌یابد.

در ضمن پیش‌بینی‌های این روزنامه آمده است که در سال ۲۰۱۷ جهان بهای سال‌ها استقراض و زیاده‌روی در هزینه‌ها را خواهد پرداخت.

هشدارهای رییس‌جمهور به سودجویان از بازار کالاهای اساسی
هم اکنون بخوانید

این روزنامه نوشت بسیاری از قرض‌های داده شده به کشورهای منطقه یورو همچون ایتالیا و یونان پرداخت نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که بحران مالی دشوارتری نسبت به سال ۲۰۰۸ رخ دهد.

دیلی میل به این امر اشاره کرد که نظام جدید آمریکا به سلطه راسخ آمریکا در منطقه پایان خواهد داد و ترامپ ایالات متحده را به انزوای بین المللی خواهد کشاند و روسیه جایگزین آمریکا خواهد شد و ایران و ترکیه به قدرت‌های سلطه گر در منطقه خاورمیانه خواهند پیوست و همچنین چتر امنیتی جدیدی ایجاد خواهد شد که تهدیدی برای عربستان و زنجیره‌ای از کشورهای کوچک در حوزه خلیج فارس همچون بحرین و همچنین همپیمانان کلاسیک همچون اردن خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا