دلایل استقبال نکردن آیت‌الله سیستانی از هیئت ائتلاف شیعیان عراق از زبان مقتدی صدر

به گزارش اعتماد نو ، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای گفت: ائتلاف ملی شیعیان باید مسئولان سیاسی خود را تغییر داده و فاسدان را بدون تبعیض قائل شدن محاکمه کند. این ائتلاف همچنین باید به سوی مردم بازگردد و رنج و مشکلات آن‌ها را درک کرده و از پناه گرفتن پشت دیوارها و خود را پنهان کردن خودداری کند.

وی گفت: ائتلاف ملی باید دلایل مخالفت مرجعیت با استقبال از  این ائتلاف را درک کرده و مداخله‌های حزبی در فعالیت دولت را متوقف کند و به حمایت از ارتش عراق و نیروهای امنیتی و مبارزان بپردازد به گونه‌ای که هیبت و قدرت حکومت حفظ شود.

اخیرا هیئتی از ائتلاف ملی شیعیان عراق به رهبری عمار حکیم برای بررسی طرح آشتی ملی به دیدار آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان رفت اما ایشان دیدار با این هیئت را نپذیرفت.

مقتدی صدر گفت: ائتلاف ملی باید اختلافات و برخوردهای طایفه‌ای را از طریق وحدت و ترک اظهارات یکجانبه کنار بگذارد نه از طریق یک طرح مبهم و نامعلوم. مخالفت مرجعیت با استقبال از هیئت ائتلاف ملی به معنای مخالفت مردم با این ائتلاف است در نتیجه باید هیئت و قدرت مرجعیت حفظ شود.

وی ائتلاف ملی را مورد خطاب قرار داده و گفت: اقدامات شما باید به خاطر سربلندی عراق باشد نه به خاطر انتخابات و امور دنیوی. ما باید عراقی امن و متحد در سایه مرجعیت دینی و انظار مردم مظلوم‌مان بسازیم. ما آماده همکاری با ائتلاف ملی برای بازسازی این ائتلاف هستیم هرچند که عضو آن نیستیم.

کشف زاغه سلاح و مهمات ضد زره در دیالی عراق
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا