مازنی: منتجب نیا اصلا استعفایی نداده که قرار باشد، پذیرفته و یا رد شود

به گزارش اعتماد نو به نقل از عصر ایران، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، احزاب و جریان ها به تکاپو افتاده و به دنبال مطرح کردن خود در میان مردم و حضور برجسته و با قدرت در عرصه انتخابات ۹۶ هستند. در حالی که رایزنی ها برای اجماع و یکصدا شدن طیف های مختلف سیاسی شروع شده است، اختلاف نظر در بین شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تا جایی پیش رفت که منجر به استعفای قائم مقام و دبیر کل حزب اعتماد شد.

تا قبل از نامه کناره گیری کروبی از دبیرکلی حزب، در آخرین جلسات شورای مرکزی اعتماد ملی مهلت یک هفته ای به منتجب نیا داده شد، که در صورت تمایل به کسوت قائم مقامی بازگردد. گفته شده بود اختلاف ها پس از تفاوت دیدگاه قائم مقام حزب و شورای مرکزی بر سر چگونگی همکاری با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در حالی ایجاد شده که شورای مرکزی حزب اعتماد ملی موافق تعامل با شورای ائتلاف اصلاح طلبان بود اما منتجب نیا مخالفت کرده است.

در حال حاضر به نقل از اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب، رایزنی ها و جلسات در حال برگزاری برای بررسی استعفای آقای کروبی و منتجب نیا است، و تا کنون هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

عبدالله ناصری عضو پیشین شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در گفتگو با پایگاه خبری عصر ایران پیش بینی کرد: استعفای آقای کروبی قطع به یقین پذیرفته نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه ۹۲ باید تسری پیدا کند، افزود: نباید خلاف رویه انتخابات ۹۲ و ۹۴ عمل شود. اکثریت اعضای حزب اعتماد ملی موافق همکاری با شورای عالی سیاست گذاران اصلاح طلبان هستند. مطمئنا با استعفای آقای کروبی به عنوان دبیر کل حزب اعتماد ملی مخالفت خواهد شد و استعفای منتجب نیا از قائم مقامی نیز در صورتی که ایشان همکاری با شورای اصلاح طلبان را نپذیرند، مورد قبول قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه مهدی مازنی مسئول شاخه جوانان حزب اعتماد ملی؛ به عصر ایران گفت: از ابتدا دیدگاه آقای منتجب نیا بر حاکم بودن تحزب بوده است و نه دنباله روی صرف از یک گروه یا نفر، و همین دیدگاه منشا اختلاف شد.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت اعضا موافق «تعامل با حفظ استقلال حزب» هستند، ادامه داد: تکروی های خودسرانه از سوی چند نفر از اعضای حزب اعتماد ملی انجام و تصور کردند که این تصمیم های چند نفره باید به شورای مرکزی تحمیل شود. این تعداد از افراد جلساتی با شورای عالی اصلاح طلبان بدون هماهنگی با قائم مقام برگزار می کردند. و یکی از دلایل ناراحتی آقای منتجب نیا عدم هماهنگی و بی خبری قائم مقام حزب در تشکیل چنین جلساتی با ائتلاف اصلاح طلبان بوده است.

مازنی در رابطه با استعفای کروبی و منتجب نیا خاطر نشان کرد: هیچ یک از اعضا با استعفای دبیر کل موافقت نخواهد کرد و منتجب نیا هم اصلا استعفایی نداده که قرار باشد، پذیرفته و یا رد شود. نامه ای از طرف ایشان بصورت خصوصی و متفاوت از متن استعفا به آقای کروبی نوشته شده بود اما به دلیل اشتباه داخلی حزب که به نظر همراه با شیطنت رسانه ای بعضی از اعضا و در ادامه همان تکروی ها محسوب می شد، بعنوان استعفا منعکس شد.

مسئول شاخه جوانان اعتماد ملی در پایان یادآوری کرد: بر اساس اساسنامه، شورای مرکزی برای قائم مقام حق شرط گذاشتن ندارد. چرا که ایشان منصوب مستقیم دبیر کل است، و شورای مرکزی در این رابطه دخیل نیست.

امیر موسوی از اقدامات عمرانی کانون بازنشستگان در شمال کشور بازدید کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا