رییس جمهور با تدوین منشور حقوق شهروندی به وظیفه قانونی خود عمل کرد

اعتماد نو : سید محمد جندقی کرمانی‌پور با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی توسط رییس جمهور گفت: متاسفانه به دلیل فضای بدبینی که نسبت به همه مسائل در چند سال اخیر در جامعه بوجود آمده، برخی گمان می‌کنند که این حرکت توسط دولت کاملا سیاسی است حال آنکه مدت زیادی به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و دلیلی برای این گمانه زنی‌ها وجود ندارد. رییس جمهور با تدوین این منشور فقط به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

عضوهیات مدیره کانون وکلای مرکز با بیان اینکه اجرای قانون اساسی و نظارت به اجرای آن بر عهده رییس جمهور است گفت: رییس جمهور طبق وظیفه قانونی خود، منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده است و اگر خلاف این را می‌کرد باید ایشان را بازخواست می‌کردیم و اکنون شایسته تقدیر هستند.

این حقوقدان تاکید کرد: قوانینی که مخل آزادی‌های مردم هستند باید اصلاح شوند و رییس جمهور باید در چارچوب صیانت از قانون اساسی تذکرات لازم را به مرجع تصویب کننده آن‌ها بدهد و تمام افراد را ملزم به اجرای قانون اساسی کند.

وی با بیان اینکه در دولت برخی دستگاه‌ها وجود دارند که ممکن است برخی اقدامات آنها منجر به تضییع حقوق مردم شود، اظهار کرد: رییس جمهور باید از طریق وزرا و معاونان خویش جلوی این اعمال را بگیرد و برای تمام اشخاص خاطی که حقوق شهروندان را رعایت نمی‌کنند، تنبیه اداری در نظر بگیرد.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

گزارش وزیر کشور در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا