عربستان سرمایه‌گذاری در آمریکا را متوقف می‌کند

به گزارش اعتماد نو  به نقل از وال‌استریت ژورنال، مقام‌های سعودی با توجه به تغییراتی در وضعیت سیاسی آمریکا، سیاست سرمایه‌گذاری خود در این کشور را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

بازنگری عربستان در سیاست سرمایه گذاری خود در آمریکا ۲ علت دارد: نخست، موافقت کنگره با پیش‌نویس قانون موسوم به «جاستا» که به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ امکان می‌دهد از عربستان به دادگاه فدرال نیویورک شکایت کنند و دوم، حمایت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از این قانون است؛ در حالی‌که ترامپ بارها بر حمایت خود از قانون مزبور تأکید کرده است.

در همین راستا، منبعی نزدیک به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان گفت: این صندوق، سرمایه‌گذاری خود در اقتصاد آمریکا را تا شفاف شدن سیاست واشنگتن در قبال روابط با عربستان به حال تعلیق درآورده است.

از سوی دیگر، شرکت نفتی آرامکو عربستان نیز سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ اولین مرحله از عرضه سهام خود را شاید بیرون از مرزهای آمریکا برگزار کند.

مقام‌های سعودی از این می‌ترسند کهدر صورت انعقاد قراردادهای کلان در ایالات متحده، دارایی‌های آنها در معرض احکام قضایی صادر شده در دادگاه‌های آمریکایی، قرار گیرد.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

گفت‌وگوی رؤسای جمهور روسیه و مصر
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا