قانون گرایی و مبارزه با فاسد مخالفان دولت را عصبانی کرده است

به گزارش اعتماد نو ،محمدجواد حق شناس در پاسخ به این سوال که عملکرد دولت یازدهم را چگونه می توانید ارزیابی کنید و این دولت در ماه های باقیمانده باید چه اقداماتی را انجام بدهد گفت:

مهم ترین بحثی که دولت می تواند دنبال کند عمل به وعده های محقق نشده ای است که در طول دولت یازدهم به مرده داده شده است دولت یازدهم  در پایان چهار سال یک گزارش کاری را باید دولت بتواند به مردم اش بدهد. اینجا باید تیم  همکاران آقای روحانی  بررسی کنند که ایشان چه وعده هایی داده است و  کجا چه قولی داده شده است و بر آن اساس یک  ارزیابی از عملکرد داشته باشند و نهایتاً  اتفاقاتی که باید صورت می گرفت را در اولویت  کاری بگذارند و اگر به هر دلیل وعده عملی نشده است را حداقل برای مردم  گزارش بدهند و دلایل  عمل نشدن آن  وعده ها را به وضوح و صراحت بیان بکنند.

حق شناس با اشاره به شعارهای دولت در سال ۹۲ تصریح کرد: من فکر می کنم که دولت در حوزه سیاست خارجی دستاوردهایی داشته است. پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم کشورمان نمی توانست به راحتی نفت صادر کند. تولید نفت، فرآوری و صادرات آن با مشکل روبرو شده بود. به تعبیری بهتر ایران قادر نبود جایگاه خود را صنعت نفت جهان بازیابد. بحث کنترل تورم، انضباط مالی و احترام به حقوق شهروندی به هر حال از حوزه های عملکردی مثبتی بوده است که دولت به نظر من  توانسته حداقل آن انتظارات را برآورده کند

لایحه حمایت از سهامداران خرد به مجلس ارسال شد
هم اکنون بخوانید

حق شناس در ادامه افزود: علاوه بر مسائل اقتصادی کشور؛ فشارهای سیاسی روی دولت روحانی سنگین است این فشارها  ناشی از رقابت های داخلی کشور است. جریان تمامیت خواه که زمانی قدرت اجرایی را کاملا در اختیار داشت انتظار دارد دولت یازدهم مانند دولت گذشته به این جریان اجازه فعالیت دهد وقتی برخی افراد قانون گرایی دولت یازدهم را می بینند مسلما ناسازگار خواهند بود و برای دولت مشکل ایجاد می کنند. به دولت فشار وارد خواهند کرد که  قدرت را در اختیار بگیرد و به همین دلیل فشارها روز به روز هم ممکن است بیشتر شود. می توان گفت قانون گرایی و مبارزه با فاسد مخالفان دولت را عصبانی کرده است آنها سهم شان را از قدرت می خواهند.

وی گفت: من فکر می کنم که دولت باید مشی که تا به حال داشته است، حرکت در چارچوب  قانون و منافع ملی و در عین حال  صراحت و شجاعت و احترام به مردم و  حفظ  ارتباطات خودش با   مردم،  اگرچه با مشکل روبرو شده است به نظرم خیلی صریح و روشن بیایند با مردم  در میان بگذارند.

حق شناس در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در گفتارش با مردم صراحت داشته است گفت: اگر خود آقای رئیس جمهور  و معاون اول را بگوییم بله؛ ایشان به نظر من  نوع ارتباطش با مردم  سعی کرده است که هم صریح وهم روشن باشند.  اما متاسفانه دولت به معنی کابینه، هیئت وزرا و مجموعه ی عوامل دولت به شدت در این بخش ضعیف عمل کردند. به نظرمن مجموعه ی همکاران آقای رئیس جمهور در این  حوزه یک نقیصه ی  جدی را دارند که نتوانستند  ارتباط منطقی را با جامعه آن گونه که شایسته است برقرار کنند و بارها گفتیم، دوستی به شوخی می گفت که یک نام در  کنار دولت روحانی  خواهد ماند یکی بحث برجام و دیگری ارتباط  این دولت با رسانه ها است.

پیام عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ و سال نو
هم اکنون بخوانید

منبع: دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا