درآمد گمرکی هشت ماهه امسال ۳۷ درصد رشد کرد

به گزارش یکشنبه از گمرک ایران، درآمدهای گمرکی از زمان راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دو برابر افزایش یافت و از ۷۶ هزار میلیارد ریال به ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در پایان آبان ماه رسید.
به گزارش اعتماد نو، سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه ۱۳۹۳ با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
افزایش ۳۷ درصدی درآمدهای گمرکی در حالی به دست آمده است که نرخ دلار بانکی که مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی قرار می‌گیرد، تغییر چندانی از آغاز سال نداشته و میزان واردات کشور نیز در همسنجی با پارسال به طور تقریبی ثابت مانده است.
گمرک ایران و با همکاری پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی را پس از روی کارآمدن دولت یازدهم طراحی و راه‌اندازی کردند.
به گفته کارشناسان، از مزیت‌های مهم و قابل تحسین این سامانه، تکیه بر دانش و توانمندی دانش‌پژوهان داخلی به شمار می رود که با تحسین رییسان چندین گمرک خارجی و معاون سازمان جهانی گمرک همراه شده است.
به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، هنگام راه‌اندازی این سامانه نرخ ارز بانکی برای دریافت حقوق و عوارض گمرکی ۲۵ هزار ریال بود.

تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمرکی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همکاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می کند.

ویژگی‌های امنیتی ۱۰ هزار تومانی جدید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

دکمه بازگشت به بالا