منتجب‌نیا: از روحانی حمایت می‌کنیم

قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: اگر ترامپ برجام را پاره کرده بود چطور امروز چند میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و اینطور تبادل و معامله اقتصادی داریم.

به گزارش اعتماد نو به نقل از خاعتماد نو به نقل از برنامه دانشجویان ایران:  قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه روحانی یگانه کاندیدای اصلاح‌طلبان نیست گفت: اصلاح‌طلبان در دوره ۸ساله اصلاحات دچار اشتباهات بزرگی شدند.

به گزارش خاعتماد نو به نقل از برنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا شامگاه سه شنبه در جلسه بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی اظهار داشت: جنبش دانشجویی باید هر روز پرشورتر از قبل حرکت کند و با روحیه نقد در کنار بیان دستاوردها انتخابات را به سیر گزینش گری بهترین راه هدایت کند زیرا دانشجویان باید همواره احساس تحول آفرینی و تغییر را در وجود خود تقویت کنند و با قدرت در راستای تحقق اهداف عالیه خود حرکت کنند.

وی افزود: دانشجو صدای بیدار جامعه، مطالبه‌گر و پرسش‌گر است و جنبش دانشجویی باید همواره نقاد باشد و فریاد بزند تا جامعه اصلاح شود و اگر این جنش را تضعیف کنند و یا از فعالیت آن بکاهند ، امثال بابک زنجانی ها رشد کرده و اموال مردم را به یغما می برند.

منتجب‌نیا تصریح کرد: دانشجویان مدافعان حقوق مردم هستند و این قشر از جامعه باید برای احقاق حقوق مردم فریاد بزند، انتقاد و اعتراض کند چرا که فریاد دانشجو فریاد ملت است و این رویه تکلیف اصلی دانشجویان است چراکه دانشجویان را امید ملت و منشاء تحول هستند و  این قشر از جامعه چشم، گوش و زبان ملت محسوب می‌شوند و مسئولان باید بدانند که نمی توان چشم مردم را نابینا، گوش مردم را ناشنوا و زبان ملت را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجو معنای تبلور، تجلی خاص، ارداه، درک و شعور یک ملت است و دانشجویان باید جایگاه خود را در جامعه به خوبی درک کرده و بدانند که در صورت هم صدا بودن می توانند تغییرات اساسی در جامعه ایجاد کنند.

منتجب‌نیا اضافه کرد: اگر آزادی بیان و فکر در دانشگاه ها وجود نداشته باشد و دانشجویان نتوانند از شعور و درک خود استفاده کنند، جامعه نیز به تبعیت از آن مرده و بی روح خواهد بود بنابراین باید در هر شرایطی آزادی فکر و بیان در دانشگاه ها حاکم شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه جلسه و بخش تریبون آزاد در پاسخ به سوالات و سخنان دانشجویان به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: مسئله برجام یک موضوع بین المللی بین ایران و گروه ۱+۵ است و به عنوان توافقی بین ایران و آمریکا نیست.

ایران و روسیه خواستار شکست من در انتخابات هستند
هم اکنون بخوانید

وی افزود: شاید رئیس جمهور جدید آمریکا در مسیر این توافق سنگی بیندازد ولی آنرا لغو نمی‌کند زیرا نه خود امریکایی‌ها و نه غربی‌ها اجازه چنین امری را به او نمی‌دهند.

منتجب‌نیا تصریح کرد: البته ترامپ شاید در زمان انتخابات سخنان بسیار تندی زد اما امروز پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور ازمشاوران خود کمک بگیرد این کار را انجام نمی‌دهد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به صحبت دانشجویی درباره فضای هیجانی جلسه گفت: فضای منطقی و بحث منطقی را در زمانی که نقدی می‌شود باید انجام داد ولی در جمع حماسی در روز ۱۶آذر که نمی‌توان تحلیل و بحث داشت.

وی ادامه داد: باید وظایف دانشجو را ترسیم کنیم تا مانند شما انتقاد کند بعد اگر جلسه بود برویم عقلی بحث و بررسی کنیم اما الان باید انگیزه دانشجویان شناسایی و تقویت شود بنابراین درجلسات انتقاد کنید.

منتجب نیا در پاسخ به سوال دانشجویی درباره اینکه روز دانشجو جای کار حزبی، سیاسی و تبدیل کردن اعتماد نو به نقل از برنامه به کانون تبلیغاتی دولت نیست گفت: چندین هفته است که بارها تماس و دیدار با من شده و کسانی را فرستادیم بررسی کردند که دعوت کنندگان افراد خوبی هستند و قبول کردیم اینجا حاضر شویم.

وی بیان کرد: آدم کار سیاسی نکند که فرد بی تفاوتی است و هرکس بگوید کارسیاسی نمی کنم یعنی نسبت به مسائل جامعه احساس مسئولیت ندارم درحالیکه کار حزبی و کار سیاسی متفاوت است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به نقد گفت: ۸سال قبل اینجا را نمی دانم اما در دانشگاه های دیگر اجازه انتقاد نمی دادند و بلافاصله طرف را به دادگاه می‌کشیدند.

وی افزود: حقوق‌های نجومی مربوط به مصوبات دولت‌های قبل است هرچند در برخورد با حقوق‌های نجومی رئیس جمهور به معاونش دستور بررسی دادکه جای تقدیر دارد.

منتجب‌نیا با اشاره به موضوع دوقطبی در جامعه گفت: نباید دوقطبی را با رقابت اشتباه بگیریم و اگر اصلاح طلب و اصولگرا، چپ و راست نباشد استبداد می‌شود، در همه سخنرانی‌ها و اظهارنظرها مخالف افراطی‌گری بوده و هستیم و این را در دوره اصلاحات هم می‌گفتیم چراکه اصلاح طلب و اصولگرا را باید از افراطی‌گری دور کرد.

وی افزود: باید درجامعه با منطق و عقل مذاکره و مناظره کرد و این تبادل نظر ضرورت جامعه به شمار می‌رود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: شما خود اهل مطالعه هستید و از دیپلمات‌ها و کسانی که درس سیاست خارجی خوانده‌اند بپرسید، روحانی کشور را از جنگ نجات داد و این بدبود که علیه ایران به عنوان یک نظام بی استدلال جامعه جهانی به اجماع رسید.

منتجب نیا: حاکمیت طالبان، مرگ آزادی و دموکراسی است
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه روحانی تنها گزینه اصلاح طلبان نیست گفت: من جزو کسانی هستم که فریاد می‌زنم روحانی حمایتت می‌کنیم اما نقد داریم و به هیچکس چک سفید امضا هم نمی‌دهم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: برای دوره آینده باید مذاکره و بحث کنیم و بعد از روحانی حمایت می‌کنیم، من هم مانند شما عرض کردم نقد دارم زیرا روحانی بخشی از مطالبات مردم را محقق نکرده است و باهم هم عقیده‌ایم که روحانی تنها و یگانه کاندیدای اصلاح‌طلبان نیست.

منتجب‌نیا ادامه داد: در روزهای آخر بررسی می‌کنیم دولت چه میزان به مطالبات متعهدشده برای مردم عمل کرده و عملکردش تا چه میزان مورد قبول است.

وی بیان کرد: دانشجویان باید انتقاد متقن کنند و از دولت مطالبات برزمین مانده را بخواهند و اگر من دانشگاه تهران بودم در مقابل سخنان رئیس جمهور می پرسیدم نسبت به مطالبات برزمین مانده چه پاسخی دارید؟

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: من اصلاح‌طلب هستم اما معتقدم اصلاح‌طلبان اشتباه کرده و می‌کنند و در دوره ۸ساله اصلاحات اصلاح‌طلبان مرتکب اشتباهات بزرگی شدند که در دوره ای اصلاح‌طلبان به سبب اشتباهات قوه مقننه و مجریه را از دست دادند.

وی در پاسخ به دانشجویی خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال و ازدواج جوانان مشکل نظام است و ربطی به دولت‌ها چه دولت فعلی یا احمدی نژاد، چه اصلاحات یا سازندگی ندارد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: اگر ترامپ برجام را پاره کرده بود چطور امروز چند میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و اینطور تبادل و معامله اقتصادی داریم.

منتجب‌نیا اضافه کرد: یکبار شده برجام را بخوانید و ببینید چه بوده، امروز شاهد تمدید تحریم‌های ۲۰ساله هستیم ایران می گوید برجام نقض شده طرف دیگر می‌گوید نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برجام را نقض کرده اند باید بزرگان و دیپلمات‌ها بنشینند زیرنظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و مسائل را واکاوی و بررسی کنند، البته نقض برجام به معنی ندیدن خدمات روحانی و ظریف نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: ما به آمریکا خوشبین نبوده و نیستیم اما جنگ افروزی هم کاردرستی نیست و برخی نانشان در ایجاد دعوا و وجود دعوا است.

منتجب نیا در پاسخ به لغو یا صادرنشدن مجوز برای منتقدان در دانشگاه‌ها گفت: این نظر هیئت ۳نفره دانشگاهها بوده هرچند معتقدم همه جناح‌ها و جریانات سیاسی باید حرف خود را بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا