مزایای سایت های خبری

سایت های خبری با قابلیت فراوانی که دارند، محدودیت های زیادی را در فضای رسانه ای از بین برده اند. سایت های خبری برای آگاهی دادن در سطح جهانی ابزار سودمندی هستند که با کمترین زمان ممکن، بیشترین خبرها را به افراد می رسانند. آنها همیشه در دسترس هستند و به محض اتصال به اینترنت، کاربران می توانند جدیدترین اخبار روز را در سایت های خبری، تحلیلی جستجو نمایند.

هویت فعال برخی از سایت های خبری مهمترین نکته محوری در شناخت رسانه ای می باشند. گاهی خبرهای جهت دار با مفهوم سازی مثبتی در رشد و تعالی دیدگاه مخاطبین خود می کوشند. بعضی خبرها با پارادایم نوگرایی، جنبش های نوین اجتماعی را به صورت جهان شمول به چالش می کشند.

انعکاس توسعه گرایی در بعضی از خبرهای اقتصادی، مخاطب را به افق توسعه و اقتصاد هدایت می کند. اقتصاد حول محور اطلاعات صنعتی در سایت های خبری مدام در حال انتشار است.

دنیا روزانه با اتفاقات خوب و بد خبری روبروست. مثل ناآرامی های سیاسی و نابرابری های اجتماعی. رسانه های خبرساز هر روز در امواج خبرهای سیاسی در حرکتند.

سایت های خبری سهم فرهنگی مخاطب را هم نادیده نمی گیرند. فرهنگ عنصر محوری رشد و تعالی مخاطب است. دگرگونی بنیادی فرهنگ در «انقلاب اینترنتی»کاملاً مشهود است. واحد فرهنگی در سایت های خبری شکوفایی چشمگیری داشته است. سایت های خبری دامنه تولیدات فرهنگی و اطلاعات را بسط می دهند.

ظهور اطلاعات خبری در ارتباطات به واسطه رایانه در تملک سایت های خبری ست.

حذف محدودیت های فیزیکی در تهیه خبر و تولید محتوا در کانون سایت های خبری به مبادله اخبار می انجامد که در جای خود حائز اهمیت است.

ایجاد گسلی عمیق میان حقیقت و دروغ
هم اکنون بخوانید

بعضی از سایت های خبری علاوه بر انتشار اخبار بهترین جایگاه برای تبلیغات می باشند. شرکت های زیادی هستند که جویای تبلیغات در سایت های پربیننده می باشند اما مهمترین وظیفه سایت های خبری انعکاس اخبار حقیقی جهان است. یک سایت خبری با ابزار مختلفی می تواند با استفاده از تصاویر، فیلم، انیمیشن و صوت در دسترس کاربران باشد. سایت های خبری ۲۴ ساعته از وقایع جهان پوشش خبری دارند.

برخی از سایت های خبری کاملا” بی طرفانه به تحلیل اخبار می پردازند امّا بعضی از زاویه دیدگاه خود به چینش و پردازش اخبار مشغولند.

انعکاس بعضی نابرابری های اجتماعی در خبرها مثل قحطی، جنگ و خشونت، فقر و گرسنگی روی احساس مخاطب اثر عمیقی می گذارند.

بعضی از اخبار چنان تکان دهنده اند که مخاطب را وادار نمایند زمان طولانی به خبر فکر کند و راجع به آن حرف بزند. بعضی خبرها ایجاد شادمانی و بعضی ایجان نگرانی می کنند. مثلا” خبرهای بمباران و خونریزی، اضطراب کاربران را تشدید می کند. که اکثر خبرسازان در پی تهیه و انتشار هرچه سریعتر چنین خبرهای جنجالی هستند.

 تاثیر روانی خبر بر مخاطب از زوایای مختلفی قابل تحلیل و بررسی است. خبری که از دورترین نقطه جهان و یا نزدیک ترین نقطه در سایت خبری مخاره می شود، تاثیر خاص خودش را بر مخاطب می گذارد. اینجا دیگر گستره جغرافیایی مد نظر مخاطب نمی باشد. انسانِ امروز با در دست داشتن سایت های خبری ناگزیر به تحلیل وقایع تلخ و شیرین جهان است. با وجود سایت های خبری، از چشم بشرامروزی تقریبا” چیزی پنهان نمی ماند. همین اخبار باعث شده اند بینش سیاسی مردم تغییر نماید. چنانکه عصاره تفکر مردم چکیده ای از همین خبرهاست. اما گاهی جامعه کاربران چنان دچار سیاست زدگی خبری می شوند که با حاکمیت احساس بعلاوه زمینه فکری خود بعضی خبرها را تحلیل می کنند که در جای خود قابل بحث و بررسی می باشد…

جناب آقای رئیس جمهور ؛ مطالبات اقوام چه شد ؟
هم اکنون بخوانید

انسان اگرچه برای کسب جایگاه اجتماعی و مالی تلاش می کند، اما به اعتلای روانی و ارتباط اجتماعی خود نیز می اندیشد. از دستگاه های چاپ اولیه تا ارتباط ماهواره ای و سایت هیای خبری، انسان همیشه در پی کسب اخبار و اطلاعات درست و موثق بوده است.

پس مدیران سایت های خبری بهتر است برای مخاطبین خود بیشترین ارزش را قائل باشند و با بالاترین بینش و منش با امانت داری خبری برای مخاطب محتوا سازی نمایند.

به فهم مخاطب باید احترم نهاد و بهترین و حقیقی ترین اخبار جهان را در سایت های خبری مخابره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا