سلطان‌الذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی دار فانی را وداع گفت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: سلطان‌الذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: سلطان‌الذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی صبح امروز در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع کرد.

بابک ملازم (نوه دختری سلیم موذن‌زاده اردبیلی) نیز در گفتگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا با تایید این خبر گفت: پدربزرگ صبح امروز ساعت ۷ قصد خروج از منزل را داشت که دچار ایست قلبی شده و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم اما متاسفانه مرگ ایشان در دقایق بعدی اعلام می‌شود.

به گفته ملازم؛ مردم اردبیل هم‌اکنون در مسجد تازه شهر؛ محله‌ای که مرحوم موذن‌زاده اردیبلی در آن زندگی می‌کرده؛ تجمع کرده و درحال عزاداری هستند.

وی اعلام کرد: هنوز مراسم تشییع پیکر این مداح اهل بیت(ع) مشخص نشده است.

به گفته مدیرکل اداره ارشاد اردبیل؛ پیکر مرحوم موذن‌زاده اردبیلی در قطعه مفاخر بهشت فاطمه(س) این شهر و در محلی که از پیش تعیین شده؛ به خاک سپرده خواهد شد.

سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی که به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی نوحه سرایی می‌کرد؛ در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد. وی بیشتر نوحه‌هایش را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی نیز از مؤذنان اسلامی بود.

مرحوم مؤذن‌زاده به‌طور متوسط روزانه ۵ ساعت از عمر خود را صرف مداحی کرده و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های وی از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است.

روایت بهشتی از مدیریت سینما در دهه ۶۰
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا