تولید، اولویت اول دفتر موسیقی است

مدیرکل دفتر موسیقی معتقد است، باید ارتباطی منطقی میان تولید آثار و اجراها وجود داشته باشد.

به گزارش اعتماد نو، فرزاد طالبی – مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که امروز در ایران، تولید تک آهنگ و آلبوم با قدرت در حال انجام است، اظهار کرد: اولویت اول ما، تولید موسیقی ایران به معنی آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌هاست و با جایزه «باربد» (که از سال گذشته به ساختار جشنواره اضافه شد و به آلبوم‌ها برتر تعلق می‌گیرد) این موضوع را نشان دادیم. ما نگفتیم که به اجراها جایزه می‌دهیم، بلکه گفتیم به تولیدات شما جایزه‌ خواهیم داد که این، پیام روشنی برای افزایش تولیدات دارد.

او با بیان این‌که تمایل داشته است که رسانه‌ها به این جهت‌گیری در جشنواره فجر بپردازند، ادامه داد: ما نشان دادیم، اجراها اولویت دوم را برای ما دارند. من با مشاهده آمار مقایسه دفتر موسیقی، متوجه شدم که میزان تولیدات بالا رفته است. گاهی هنرمندان تک آهنگی بیرون می‌دهند و یکسره آن را اجرا می‌کنند. در حالی که باید ارتباطی منطقی میان تولید و اجرا باشد و نمی‌توان تولیدات گذشته را مدام اجرا کرد.

طالبی تاکید کرد که این موضوع را علاوه بر جشنواره موسیقی فجر، در سیاست‌گذاری‌های دفتر موسیقی نیز شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: جشنواره فجر به‌دلیل تلاقی با ایام فاطمیه، زودتر برگزار می‌شود و در نتیجه، تا حدودی فرصت‌ها محدودتر می‌شود. در جلسات شورای سیاست‌گذاری امیدواریم به زمان‌بندی مربوط برسند. بیشتر گروه‌های شرکت‌کننده قطعی شده‌اند و فکر می‌کنم تا دو هفته دیگر بتوانیم به امکانات فروش بلیت نیز فکر کنیم.

بعد از سه سال جشن خانه موسیقی برگزار می‌شود/ برخی اعضا موزیسین نیستند/ هفت هزار هنرمند خودشان را به خانه معرفی کنند
هم اکنون بخوانید

این عضور شواری سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی فجر گفت: طبق جلساتی که برگزار کردیم، این دوره از جشنواره شامل حضور حداکثری استادهای برجسته موسیقی ایران خواهد بود و حوزه بین‌الملل نیز به همین منوال پیش خواهد رفت. از طرفی امسال قسمت‌هایی که در سال گذشته نقاط ضعف داشت، پررنگ‌تر خواهد بود و به قسمت‌هایی مانند گروه‌نوازی و ساز و آواز اساتید بیشتر توجه می‌کنیم.

طالبی درباره حضور ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، بیان کرد: این دو ارکستر حتما باید به جشنواره برسند و می‌رسند، زیرا بدون اجراهای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی در فجر، چیزی کم است. ما نیز بر این موضوع تاکید داشتیم.

او اظهارات وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موسیقی را مبتنی بر تدبیر و امید دانست و گفت: از اهالی موسیقی بازخوردهای مثبتی در این زمینه دیدم.

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین خبر داد که تا پایان امسال، احکام جدیدی برای اعضای شورای شعر و موسیقی اعلام می‌شود که با تغییراتی همراه خواهد بود.

طالبی در این‌باره توضیح داد: در دوره‌های قبل هم تغییراتی وجود داشته است، اما اگر بخواهیم تغییر کلی دهیم، باید برای‌مان وجهی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا