سخنگوی وزارت خارجه: نوع پاسخ ما با توجه به نوع حمله صورت می‌گیرد

ایران از همه ابزارها برای پاسخ‌دهی موثر به تجاوزات رژیم صهیونیستی بهره می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ضمن اشاره به دفاع هوایی ایران از حملات رژیم صهیونیستی، این اقدام را «نقطه عطف» در تاریخ کشور دانست و شهادت چهار نیروی ارتش را تسلیت گفت. او همچنین حمله تروریستی در شرق کشور را محکوم کرد.

بقائی با تاکید بر بی‌عملی سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، مسئولیت این وضعیت را بر عهده حامیان رژیم، خصوصاً آمریکا دانست. او افزود که ایران درخواست برگزاری نشست اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی را به منظور توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرده و امیدوار است این نشست در دو هفته آینده برگزار شود.

توقف نسل‌کشی، هدف اصلی ایران

بقائی با انتقاد از حضور آمریکا در منطقه که به افزایش تنش انجامیده است، گفت: «هدف ما توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است و از هر ابتکاری برای پایان آن حمایت می‌کنیم.» وی تصریح کرد که کشورهای منطقه برای جلوگیری از گسترش جنگ با رژیم صهیونیستی متحد شده‌اند و ایران با همکاری دیپلماتیک، پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته است.

رصد مداوم تحرکات رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مسلح ایران

بقائی همچنین تاکید کرد که نیروهای مسلح ایران به صورت مستمر تحرکات رژیم صهیونیستی را رصد می‌کنند و بخش عمده‌ای از پرتابه‌های آن‌ها دفع شده است. او افزود: «نوع پاسخ ما با توجه به نوع حمله صورت می‌گیرد و از حق خود در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی عدول نخواهیم کرد.»

ابتکار ایران و ترکیه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

برخی موانعی ایجاد کردند که انقلاب نتواند چهره جذابش را در دنیا به نمایش بگذارد
هم اکنون بخوانید

بقائی در ادامه از همکاری ایران و ترکیه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که کشور‌های بیشتری به این کارزار بپیوندند تا از استفاده رژیم صهیونیستی از این سلاح‌ها برای کشتار مردم جلوگیری شود.

ایران امنیت خود را از هیچ جایی نمی‌خرد

بقائی تاکید کرد: «یکی از افتخارات ایران، متکی بودن به توانمندی‌های داخلی برای حفظ امنیت است و امنیت کشورمان را از هیچ جایی خریداری نمی‌کنیم.»

انتظار واکنش جدی عراق در برابر نقض حریم هوایی

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره استفاده رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عراق برای حمله به ایران گفت که انتظار می‌رود مقامات عراقی واکنش لازم از جمله ثبت شکایت در سازمان ملل را انجام دهند تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

پیام به حامیان رژیم صهیونیستی: متجاوز را وادار به توقف کنید

بقائی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی آغازگر تجاوزات بوده، از حامیان این رژیم خواست تا آن را به توقف جنایات وادار کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هجده =

دکمه بازگشت به بالا