اعتراض رسمی عراق به نقض حریم هوایی توسط رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

دولت عراق با تقدیم یادداشت اعتراضی به سازمان ملل، نقض حریم هوایی و حاکمیت خود توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که عراق رسماً یادداشت اعتراضی را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت تقدیم کرده است که در آن تجاوز آشکار هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی عراق و استفاده از این فضا برای حمله به جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است.

وی همچنین گفت که نخست وزیر عراق به وزارت امور خارجه دستور داده تا در راستای توافقنامه چارچوب راهبردی و تعهدات آمریکا به امنیت و حاکمیت عراق، این موضوع را با طرف آمریکایی مطرح کند.

به نقل از سومریه نیوز، در این یادداشت تأکید شده است که دولت عراق بر حفظ حاکمیت و قداست ارضی خود پایبند بوده و برای مقابله با این نقض‌ها در همه سطوح تلاش خواهد کرد تا از استفاده از خاک و حریم هوایی عراق برای حمله به دیگر کشورها، به ویژه همسایگان، جلوگیری کند؛ چرا که عراق روابط محترمانه و منافع مشترکی با این کشورها دارد.

این یادداشت نشان‌دهنده تمایل عراق به حفظ ثبات منطقه‌ای از طریق ممانعت از هرگونه سوءاستفاده از اراضی خود در درگیری‌های منطقه‌ای و حمایت از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای بین‌المللی برای حل اختلافات است.

 

 

نشست رهبران سیاسی عراق با حضور نماینده سازمان ملل
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا