هشدار کامالا هریس به ایران در پی حمله رژیم صهیونیستی: «واکنش ندهید، ما از اسرائیل دفاع می‌کنیم»

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی این کشور، از ایران خواست به حمله رژیم صهیونیستی واکنشی نشان ندهد و تأکید کرد که آمریکا آماده دفاع از اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، در مصاحبه‌ای با نورا دانل، خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، ضمن ابراز نگرانی از احتمال واکنش ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی، گفت: «ما از ایران می‌خواهیم هیچ واکنشی نشان ندهد، هرگونه واکنش اشتباه خواهد بود. ما همچون گذشته، آماده‌ایم از اسرائیل دفاع کنیم.»

هریس همچنین مدعی شد که آمریکا در تلاش است تا از طریق دیپلماسی به تنش‌زدایی در منطقه بپردازد. اما در پاسخ به پرسشی درباره تمایل ایران برای واکنش به این حملات، او صرفاً گفت: «پیام آمریکا به ایران این است که این کار را نکنید، واکنش نشان ندهید.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران و شهادت تعدادی از نیروهای نظامی کشور، جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق ۲» به این اقدام تجاوزکارانه واکنش نشان داد و با حملات دقیق موشکی به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی، این اقدام را در چارچوب حق دفاع مشروع خود طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل انجام داد.

با وجود موفقیت گسترده ایران در این عملیات، هریس همچنان بر دفاع آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید کرده و به ادعای خود، از تلاش‌های واشنگتن برای تنش‌زدایی در منطقه سخن گفت. این در حالی است که به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، رژیم صهیونیستی با همکاری نزدیک آمریکا به این حمله دست زده است.

انتقاد مجدد ایران به بی عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر جنایات اسرائیل
هم اکنون بخوانید

ستادکل نیروهای مسلح ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از فضای در اختیار آمریکا در عراق، حملات خود را از فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری مرز ایران آغاز کرده و چندین مرکز نظامی را مورد هدف قرار داده است.

همچنین سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، اظهار کرد که «همکاری مستقیم آمریکا در این حملات برای ما روشن است؛ چراکه مسیری هوایی در عراق برای جنگنده‌های اسرائیلی فراهم شده بود.»

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز با اشاره به این حملات اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فضای عراق به چندین سایت نظامی ایران حمله کرده‌اند. این اقدام باعث شهادت چهار نفر از نیروهای ارتش ایران شد.

مقامات ایران هشدار داده‌اند که در صورت هرگونه تجاوز جدید از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن، پاسخی شدید و مشروع برای دفاع از امنیت ملی ایران انجام خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا