هشدار وزیر دفاع آمریکا به ایران در واکنش به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی

وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ به تجاوزات، هشدار داد که هرگونه اقدام تلافی‌جویانه تهران علیه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی ایران می‌تواند عواقبی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، آستین در گفت‌وگو با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بر «فرصت تنش‌زدایی» در منطقه تأکید کرد. او به طور تلویحی به ایران هشدار داد که در پاسخ به حملات اسرائیل، احتیاط کند و از گسترش درگیری خودداری نماید.

ایران اخیراً در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید اسماعیل هنیه، عملیات «وعده صادق ۲» را اجرا کرد و تأکید نمود که این پاسخ در چارچوب ماده ۵۱ منشور ملل متحد و برای دفاع از منافع ملی بوده است. در پی حمله جدید رژیم صهیونیستی در بامداد شنبه به مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام، پدافند هوایی ایران با موفقیت اقدام به مقابله کرده و آسیب‌های محدودی گزارش شده است.

وزارت امور خارجه ایران نیز این حمله را نقض آشکار حقوق بین‌الملل دانسته و با صدور بیانیه‌ای آن را به شدت محکوم کرد. ایران بر حق دفاع مشروع خود طبق منشور ملل متحد تأکید کرده و اعلام کرده است که در برابر هرگونه تجاوز خارجی اقدام خواهد کرد.

 

 

هواپیمایی ایرباس دست به دامان امارات شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا