وزیر خارجه ایران: در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی تردید نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه ایران در تماس‌های تلفنی با همتایان خود از قطر، سوریه و مصر اعلام کرد که ایران به هرگونه تجاوز به خاک و امنیت خود با پاسخی قاطع و متناسب واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، در پی حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مراکز نظامی در ایران، وزرای خارجه قطر، سوریه و مصر با سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، گفت‌وگوی تلفنی داشتند. در این تماس‌ها، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر، بسام الصباغ وزیر خارجه سوریه، و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر، ضمن محکومیت این حملات، بر ضرورت تلاش برای برقراری آتش‌بس و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه تأکید کردند.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) با حمله به مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام، جان چهار تن از مدافعان آسمان کشور را گرفت. در پی این حادثه، عراقچی تأکید کرد که ایران با استفاده از حق دفاع مشروع، به هرگونه تجاوز به تمامیت ارضی خود پاسخی قاطع و مناسب خواهد داد و جامعه جهانی باید برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ، اقدام فوری برای آتش‌بس در غزه و لبنان انجام دهد.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به ایران را نقض حاکمیت و قوانین بین‌المللی دانست و این اقدام را محکوم کرد. وزارت خارجه‌های سوریه و مصر نیز در بیانیه‌های مشابه، بر لزوم پایان دادن به اقدامات تجاوزکارانه تأکید کردند.

 

 

پیروزی شاگردان نکونام مقابل ام‌صلال قطر در دیداری دوستانه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا