درخواست ایران از سازمان ملل برای واکنش به اظهارات بایدن

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، طی نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل این سازمان، خواستار واکنش به اظهارات جو بایدن مبنی بر اطلاع از اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل، نسبت به اظهارات جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کرد. این اظهارات که در یک نشست خبری در برلین بیان شد، نشان‌دهنده تأیید ضمنی و حمایت آمریکا از حملات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

در متن این نامه آمده است: «این اظهارات تحریک‌آمیز نگران‌کننده بوده و با ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از کاهش تنش در منطقه در تضاد است.»

در ادامه، ایروانی به سخنان وزیر امور خارجه ایران اشاره کرده که آمریکا را مسئول هرگونه تلفات احتمالی دانسته و تأکید کرده که حمایت و تجهیزات نظامی آمریکا به اسرائیل، آن‌ها را در هرگونه اقدام تجاوزگرانه شریک می‌کند. همچنین از شورای امنیت خواسته شده تا این تحریکات را محکوم کرده و از آمریکا بخواهد به تعهدات خود در چارچوب حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل عمل کند.

 

 

توصیه به ناتو برای تمرکز بیشتر بر چین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا