شرط های عجیب رژیم صهیونیستی برای پایان جنگ با لبنان

رژیم صهیونیستی با ارائه سندی به آمریکا، شروط عجیب و غیرقابل‌قبولی برای پایان دادن به جنگ با لبنان مطرح کرده است که با مخالفت گسترده‌ای مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات ایالات متحده اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هفته گذشته سندی شامل شروط خود برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در جنگ لبنان را ارائه کرده است. این سند قبل از سفر آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به بیروت، به کاخ سفید فرستاده شده است.

بر اساس این سند، اسرائیل خواستار تضمینی برای جلوگیری از تجهیز نیروهای حزب‌الله لبنان شده و همچنین درخواست آزادی پرواز جنگنده‌های خود در حریم هوایی لبنان را مطرح کرده است. از دیگر شروط این رژیم، بازگشت آوارگان دو طرف به منازلشان است. با این حال، شرایط ارائه شده به قدری غیرقابل قبول بوده که وبگاه آکسیوس پیش‌بینی کرده است مسئولان لبنانی و حتی جامعه جهانی با این درخواست‌ها موافقت نخواهند کرد.

وبگاه صهیونیستی واللا نیز گزارش داده است که هوکشتاین این سند را در دیدار با مقامات لبنانی به بحث خواهد گذاشت. یک مقام آمریکایی با اشاره به این سند گفته است که شروط اسرائیل تا حد زیادی ناقض تمامیت ارضی لبنان خواهد بود.

 

 

نتانیاهو با فرماندهان امنیتی درباره تحولات لبنان جلسه اضطراری تشکیل داد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دو =

دکمه بازگشت به بالا