حملات هوایی اسرائیل به بیت لاهیا؛ ۷۳ شهید و ده‌ها مفقود در پی بمباران آپارتمان‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی با ادامه حملات خود به شمال غزه، چندین آپارتمان مسکونی را در شهر بیت لاهیا بمباران کرده که تاکنون ۷۳ شهید بر جای گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، طبق اعلام منابع رسمی، در پی بمباران آپارتمان‌های مسکونی در مجاورت مسجد القسام در بیت لاهیا، ۷۳ غیرنظامی، عمدتاً زنان و کودکان، به شهادت رسیده‌اند. در این حمله ده‌ها نفر مفقود و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرده که آپارتمان‌های مورد هدف پر از ساکنان غیرنظامی بوده‌اند. استان شمال غزه با جمعیتی بیش از چهارصد هزار نفر، از جمله اردوگاه جبالیا و شهر بیت لاهیا، از ۱۶ روز پیش تحت محاصره کامل ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی لشکر ۱۶۲ و تیپ ویژه گفعاتی را برای سرکوب نیروهای مقاومت به این منطقه اعزام کرده است. اما با وجود این حملات، نیروهای فلسطینی هر بار کنترل منطقه را بازپس می‌گیرند.

محمود بصل، سخنگوی سازمان امدادرسانی غزه، اعلام کرده که ارتش اسرائیل به سوی هر جنبنده‌ای در جبالیا شلیک می‌کند و حتی نیروهای امدادی نیز مورد هدف قرار می‌گیرند. او اضافه کرد که هیچ‌کس جرأت خروج از خانه را ندارد و مردم با کمبود شدید آب، غذا و دارو مواجه شده‌اند. به گفته او، هر کسی که بخواهد برای تامین نیازهای خود از خانه خارج شود، جان خود را از دست می‌دهد.

ارتش اسرائیل، اردوگاه جبالیا را منطقه نظامی اعلام کرده و از کادر درمانی خواسته که بیمارستان‌ها را تخلیه کنند. همچنین این رژیم مانع از رسیدن سوخت به بیمارستان‌ها شده و ارتباطات و اینترنت را قطع کرده است که این اقدامات منجر به ایجاد یک بحران انسانی شدید شده‌اند.

عکس/ تصویری کمتر دیده شده از مراسم عقد یحیی سنوار
هم اکنون بخوانید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه را مسئول جنایات نسل‌کشی و پاکسازی نژادی در اردوگاه جبالیا و شهر بیت لاهیا دانسته است.

در همین راستا، خلیل الحیه، از رهبران ارشد حماس، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که فرماندهان ارتش اسرائیل قصد دارند با افزایش شدت جنایات خود در شمال غزه، مردم را به ترک این منطقه وادار کنند. او تأکید کرد: «آن‌چه در شمال غزه در بیت لاهیا رخ می‌دهد، فصل جدیدی از نازیسم است.»

سامی ابوزهری، از دیگر رهبران حماس نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هیچ کمکی از دو هفته پیش تاکنون به شمال غزه نرسیده و رژیم اشغالگر با انتشار اطلاعات نادرست سعی در پنهان کردن این واقعیت دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا