رسانه‌های عبری: رژیم صهیونیستی وارد جنگ مغزها با حزب‌الله شده است

ارتش اسرائیل در مقابله با پهپادهای حزب‌الله لبنان با چالش‌های جدی مواجه شده و توانایی‌های رهگیری این رژیم ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، رسانه‌های عبری‌زبان جزئیات جدیدی را از حمله اخیر حزب‌الله لبنان به یک ساختمان نظامی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا فاش کردند. تحلیلگران اسرائیلی تاکید دارند که این حمله توانایی ارتش برای رهگیری پهپادهای حزب‌الله را زیر سوال برده و نشان از وارد شدن ارتش اسرائیل به جنگ مغزها با این گروه دارد.

«ایتای بلومنتال»، خبرنگار امور نظامی شبکه «کان۱۱»، با اشاره به حمله دو پهپاد حزب‌الله به این ساختمان، اظهار داشت که یکی از پهپادها رهگیری شده اما دیگری از میدان دید جنگنده‌ها و هلیکوپترهای اسرائیلی ناپدید شد و به هدف برخورد کرد. بلومنتال همچنین مدعی شد که این پهپادها ساخت ایران بوده و در اختیار حزب‌الله قرار گرفته‌اند.

در همین راستا «نیر دفوری»، خبرنگار شبکه ۱۲، نیز بیان کرد که این حادثه موجب ناامیدی شدید در ارتش اسرائیل شده و شکاف‌های سیستم دفاعی این رژیم را آشکار کرده است. وی تاکید کرد که جنگ مغزها بین اسرائیل و حزب‌الله همچنان ادامه دارد و هریک از طرفین در حال توسعه توانایی‌های خود هستند.

در این میان، «ایتان بن الیاهو»، فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل، این نبرد را به یک بازی رایانه‌ای تشبیه کرد که هر طرف در آن تلاش می‌کند از دیگری پیشی بگیرد. «یوسی یهوشع»، تحلیلگر نظامی یدیعوت آحارونوت، نیز خاطرنشان کرد که طی دو هفته گذشته، صدها سرباز اسرائیلی در حملات حزب‌الله زخمی شده‌اند.

همچنین در یک حمله غافلگیرانه حزب‌الله به پادگان آموزشی تیپ گولانی، چهار سرباز کشته و ۶۷ نفر دیگر زخمی شدند که حال هشت نفر از آنان وخیم است. رسانه‌های اسرائیلی این حمله را «خونین‌ترین رویداد» جنگ کنونی توصیف کرده‌اند.

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ در تاجیکستان با حضور سرلشکر باقری
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 7 =

دکمه بازگشت به بالا