استرالیا از شهروندان خود خواست از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند

دولت استرالیا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی پرهیز کنند و در صورت حضور در این مناطق، آن‌ها را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، استرالیا با توجه به افزایش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به شهروندان خود هشدار داده است که به اراضی اشغالی سفر نکنند و از استرالیایی‌هایی که در این مناطق هستند، خواسته تا زمانی که پروازهای تجاری امکان‌پذیر است، آن‌ها را ترک کنند.

وزیر امور خارجه استرالیا، «پنی وانگ»، در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «دولت استرالیا نگران است که وضعیت امنیتی در اسرائیل و مناطق فلسطین اشغالی به سرعت وخیم‌تر شود.»

دولت استرالیا همچنین اعلام کرده است که همچنان تهدید بالای حملات نظامی علیه اراضی اشغالی و منافع آن در خارج از منطقه وجود دارد. به گفته مقامات این کشور، برخی خطوط هوایی پس از گسترش درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، پروازهای خود به اراضی اشغالی را کاهش داده یا به تعلیق درآورده‌اند.

در هفته‌های اخیر، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان افزایش یافته که طی یکی از این حملات، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و شماری از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی از اول اکتبر (۱۰ مهر) عملیات زمینی خود را نیز در جنوب لبنان آغاز کرده است و در این راستا، اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز وابسته به سازمان ملل در لبنان نیز هدف حملات قرار گرفته است.

هدف رژیم صهیونیستی از این حملات، تضمین بازگشت بیش از ۶۰ هزار شهرک‌نشین به شمال اراضی اشغالی عنوان شده که پس از آغاز درگیری‌ها در پی جنگ غزه این مناطق را ترک کرده‌اند. حزب‌الله لبنان به عنوان اولین جبهه از گروه‌های مقاومت، به حملات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات جنگی آن در غزه پرداخته و خواهان آتش‌بس در غزه شده است، مشروط بر اینکه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نیز برقرار شود.

ادامه تنش در شبه جزیره کره، اینبار فضای مجازی
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا