احضار سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران

سفیر مجارستان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، به وزارت خارجه ایران احضار شد تا نسبت به تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی اعتراض کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، پس از اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سفیر مجارستان در تهران را احضار کرد.

در این نشست، اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مطرح و تأکید شد که استفاده از شیوه‌های غیرقانونی و قهرآمیز مانند تحریم‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و اثری نخواهد داشت. همچنین، معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد که همکاری‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها قانونی و در جهت حراست از منافع و امنیت ملی ایران است و نباید طرف‌های ثالث در این موضوع دخالت کنند.

معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین به نقض حقوق بین‌الملل در تحریم شرکت‌های هواپیمایی مسافربری ایران اشاره کرده و آن را در تضاد با ادعاهای حقوق بشری اروپا دانست.

در پایان این جلسه، به نماینده اتحادیه اروپا توصیه شد که کشورهای عضو این اتحادیه از افتادن در دام محافل ضدایرانی، به‌ویژه رژیم صهیونیستی، اجتناب کنند و منافع و روابط دیرینه خود با ایران را قربانی اغراض دشمنان نکنند. سفیر مجارستان اعلام کرد که موارد مطرح‌شده را به مقامات اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد.

 

 

دستگیری ۱۶ تروریست در ۵ استان عراق
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا